Het 2e deel van mijn fietsvakantie in 2026 gaat medio juni in 24 dagen van Porto (P) door Noord-Spanje naar Moliets-Plage (F) waar ik de fietsbus terug naar huis neem.
De uitdaging is om de mooiste kuststreken, berggebieden, steden, stadjes en dorpen te combineren over mooie, liefst rustige wegen. Hoofdzakelijk asfalt maar af en toe gravel mag.
Ik heb geen ervaring met Noord-Spanje...
Daarom ontvang ik graag tips voor de samenstelling van een route waarin ik zowel bergen als kuststreken in Noord-Spanje combineer. Overnachten wordt een mix van campings, hostals en B&B.
Het plan op dit moment is om:
1. Van Porto naar Santiago de Compostella te fietsen,
2. Vervolgens de Costa Verde in Asturië mee te nemen via de Camino del Norte en/of Camino Primitivo
3. Een aantal dagen de bergen van Picos de Europa in
4. Dan verder door Cantabrië en Baskenland (kust en/of binnenland?)
De uitdaging is om de mooiste kuststreken, berggebieden, steden, stadjes en dorpen te combineren over mooie, liefst rustige wegen. Hoofdzakelijk asfalt maar af en toe gravel mag.
Ik heb geen ervaring met Noord-Spanje...
Daarom ontvang ik graag tips voor de samenstelling van een route waarin ik zowel bergen als kuststreken in Noord-Spanje combineer. Overnachten wordt een mix van campings, hostals en B&B.
Het plan op dit moment is om:
1. Van Porto naar Santiago de Compostella te fietsen,
2. Vervolgens de Costa Verde in Asturië mee te nemen via de Camino del Norte en/of Camino Primitivo
3. Een aantal dagen de bergen van Picos de Europa in
4. Dan verder door Cantabrië en Baskenland (kust en/of binnenland?)