Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Noord-Spanje - Forum Wereldfietser

Route Noord-Spanje

Het 2e deel van mijn fietsvakantie in 2026 gaat medio juni in 24 dagen van Porto (P) door Noord-Spanje naar Moliets-Plage (F) waar ik de fietsbus terug naar huis neem.

De uitdaging is om de mooiste kuststreken, berggebieden, steden, stadjes en dorpen te combineren over mooie, liefst rustige wegen. Hoofdzakelijk asfalt maar af en toe gravel mag.

Ik heb geen ervaring met Noord-Spanje...
Daarom ontvang ik graag tips voor de samenstelling van een route waarin ik zowel bergen als kuststreken in Noord-Spanje combineer. Overnachten wordt een mix van campings, hostals en B&B.

Het plan op dit moment is om:
1. Van Porto naar Santiago de Compostella te fietsen,
2. Vervolgens de Costa Verde in Asturië mee te nemen via de Camino del Norte en/of Camino Primitivo
3. Een aantal dagen de bergen van Picos de Europa in
4. Dan verder door Cantabrië en Baskenland (kust en/of binnenland?)
Misschien heb je wat aan dit draadje viewtopic.php?t=32000
Zie ook mijn reisverslag.
in Mei 2024 ben ik vanaf Santander oostwaarts gefietst naar de MIddellandse zee bij Perpignan.

Het Spaanse deel ging globaal: Santander - Bilbao - San Sebastian - Pamplona - Pyreneeën over naar Oloron st. Marie.

Moet eerlijk bekennen dat ik de route redelijk ter plekke heb gemaakt met Brouter.de en Komoot, op de boot van Plymouth naar Santander. Het fietsen was over het algemeen prima te doen. Mijn route was afwisselend door de heuvels in het Baskenland en vlak langs de zee, erg leuk fietsen. Over het algemeen rustige wegjes.

Tussen San Sebastian en Pamplona over een Via Verde gefietst, een voormalige spoorlijn. Dit was een erg tof stuk: autovrij en geweldige landschappen.

De oversteek de Pyreneeen over was ook erg mooi; en prima te doen als je beetje getraind bent.

Ik fietste van camping naar camping, dat leverde prima dagafstanden op (icm de te maken hoogtemeters). Alleen san sebastian bleef ik in een hotel vanwege de slechte weersvooruitzichten.

ZIe ook mijn fotoverslag op mijn website: https://www.marceltuit.nl/?p=9447

Afbeelding
De tovenaar schreef:
do 04 dec, 2025 14:40
Misschien heb je wat aan dit draadje viewtopic.php?t=32000
Zie ook mijn reisverslag.
Dank!
Polariteit schreef:
vr 05 dec, 2025 08:07
in Mei 2024 ben ik vanaf Santander oostwaarts gefietst naar de MIddellandse zee bij Perpignan.

Het Spaanse deel ging globaal: Santander - Bilbao - San Sebastian - Pamplona - Pyreneeën over naar Oloron st. Marie.

Moet eerlijk bekennen dat ik de route redelijk ter plekke heb gemaakt met Brouter.de en Komoot, op de boot van Plymouth naar Santander. Het fietsen was over het algemeen prima te doen. Mijn route was afwisselend door de heuvels in het Baskenland en vlak langs de zee, erg leuk fietsen. Over het algemeen rustige wegjes.

Tussen San Sebastian en Pamplona over een Via Verde gefietst, een voormalige spoorlijn. Dit was een erg tof stuk: autovrij en geweldige landschappen.

De oversteek de Pyreneeen over was ook erg mooi; en prima te doen als je beetje getraind bent.

Ik fietste van camping naar camping, dat leverde prima dagafstanden op (icm de te maken hoogtemeters). Alleen san sebastian bleef ik in een hotel vanwege de slechte weersvooruitzichten.

ZIe ook mijn fotoverslag op mijn website: https://www.marceltuit.nl/?p=9447

Afbeelding
Dank!