Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opladen accu tijdens fietsreis - Forum Wereldfietser

opladen accu tijdens fietsreis

Hoi

Ik ga met een ebike volgend jaar de maasroute fietsen vanuit langres. Daarbij wil ik steeds gebruik maken van campings.
Is er op iedere camping de mogelijkheid om de accu van je fiets op te laden? Heb je aparte stekkers hiervoor nodig?
Op alle campings zijn er mogelijkheden om elektriciteit te pakken. Soms heb je daarvoor een verloopstukje nodig (zie onderstaande afbeelding).
Neem ook een plastic zak mee voor je accu als het regent want bij mijn accu duurt het 6 uur voor een volle lading en in die tijd kan er van alles gebeuren, van regen tot diefstal..
Afbeelding
Ik heb een iets compactere versie. Heb ook een splitter bij me zodat er tegelijk meerdere apparaten / accu's kunnen worden opgeladen.
IMG_0926.JPG
Om mijn telefoon op te laden vraag ik altijd bij een caravan of ik hem aan de stroom mag leggen; caravanbezitters doen dat graag en hebben altijd adapters. Hetzelfde kun je met je accu doen. Je hoeft dan niet bang te zijn voor diefstal.
De meestal campings in Frankrijk, België en Nederland hebben wel stroom ja.
Shrek schreef:
wo 03 dec, 2025 18:22
De meestal campings in Frankrijk, België en Nederland hebben wel stroom ja.
Maar niet altijd op het fietsveldje.