Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets gezocht - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets gezocht

Ben ook op zoek naar nieuwe fiets. Rijd nu op Cube Attention xxl ( ben 1.94 en 110kg)
Met aciddrager achter, thule pedal pack rack voor, Schwalbe mondidl banden en iets minder recht stuurtje. Recent bike fitting gedaan zit nu best goed. Met set Ortlieb tassen prima voor Pieterpad afgelopen jaar.
Toch kijk ik naar een echte trekkingfiets. Santos proefrit gemaakt, geweldig, maar ruim 3x boven budget.
Kijk nu hier naar: https://www.diamantrad.com/nl-NL/bike/m ... -stepover/
Diamant is nu eigendom van Trek.
Iemand hier idee over?
Aardige complete fiets, en er kunnen dikke banden op.
Nadeel vind ik de 1 x 11 versnellingen, dat geeft grote stappen tussen de versnellingen.
Ik ben fan van 3 x 9, dan heb je 14 of 15 effectieve versnellingen, afhankelijk van de cassette, met kleinere stappen ertussen.
1x11 is prima voor een mountainbike of een stadsfiets, maar niet ideaal voor lange etappes vlak of vals plat.
Ik ben benieuwd wat er uit de bikefitting is gekomen. Waar ben je geweest, wat voor maten fiets zoek je nu.
Ik zou kunnen reageren op die 2 marktplaats linkjes, maar 1 is al weg, en beide leken opzich prima. Maar belangrijker is of het past en dat weet nu alleen jij.
Bikefitting leverde lager zadel (3cm) en paar graden draaien vh stuur op. Maakte veel verschil. Had daarvoor al na kwartier fietsen enorme last van muis van beide handen, deed echt zeer; ondanks Ergon gp5 handvatten waarop ik enorm van greep kan wisselen. Was dure grap (€89,-) voor kwartier meten bij Raas in Leiden, maar elke euro waard.
Ps sorry wanneer dit verwarrende topic is geworden. Voelde me als nieuwkomer juist bezwaard om nieuw topic met zelfde onderwerp te starten.
Wat kan je Cube niet wat je wel graag zou willen?
Fraaie fiets, wel een hoop geld voor een derailleur Surly.
Gave fiets inderdaad en de vraagprijs is uiteraard niet alleen voor de fiets zelf, maar ook met alle tassen, rack, verende zadelpen en brooks zadel, doch voor een tweedehands Surly vraagt ie inderdaad wel de hoofdprijs.
Nieuw kost een Surley Ogre rond de 1600 euro. En helaas maat L zal te klein zijn voor DirkZ.
RianGeenen schreef:
wo 03 dec, 2025 15:31
Wat kan je Cube niet wat je wel graag zou willen?
Alle reacties lezend:
Zocht iets meer comfort en degelijkheid ( opgegeven maximale belastbaarheid fiets), maar mijn huidige 2x 11 is toch beter dan 1x11 en ik heb al aardig geïnvesteerd in comfort.
Fiets hield zich voorlopig prima op Pieterpad met af en toe wat zandpaden en kleinere klimmetjes met 20kg soms 25kg en mijn lijf er op.
Huidige fiets houden lijkt verstandigst.
Eventueel ooit steviger wielen.
Overweging is nog old man mountain impala lowrider om voortassen echt laag en rond as te hebben i.p.v. stuk hoger en voor de as op huidiger thule bike pack N pedal. Maar dat is flinke investering