Perenboom fietsen in Wageningen?
Ik woon niet in jouw buurt en heb ook niet echt een goede ervaring om te delen. Je begeeft je op een stukje niche markt. Er zijn relatief maar weinig vakantiefietsers ten opzichte van bijvoorbeeld wielrenners. En dan heb je niet het budget om flink in de watten te worden gelegd bij een Santos dealer/Jongerius/Avaghon. Op een nieuwe Velo de Ville/Stevens/Jan Janssen zit niet de marge om je helemaal afgesteld op weg te sturen.
Dus wat je volgens mij zoekt is een ervaren, goeie fietsenverkoper met een aanbod in jouw prijsklasse, waarbij je voldoende aandacht krijgt en het laatste stukje zelf doet. Toen moest ik aan Peerenboom denken.
Bij mij in de buurt zit een zaak die zowel Santos als Giant in zijn assortiment heeft, dan kijkt er, ook als je een Giant koopt, iemand mee die ook de deskundigheid van een Santos dealer heeft (Gek van fietsen in Alphen aan den Rijn). Van Herwerden, Bikepro in Waddinxveen, naar zo'n soort winkel zou ik gaan.
Dit is waarom ik de tip gaf: ga net zolang klooien met je huidige fiets tot je weet welke maten je nodig hebt. Dan ga je beter voorbereid op pad.