Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1926 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38517 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
ma 17 nov, 2025 11:42
Dat is dezelfde link als daarvoor....
Ja, maar daar heb je niet op geantwoord. Is het ergens langs de zuidoever dan tussen Horgen en Wädenswil?
Gevonden, in Horgen dus (was maar 2,5 km van die andere link)
https://maps.app.goo.gl/BqXVgqpd4kDRiMM3A

Uitzicht kwam me bekend voor, een paar km verder zijn we er langs gefietst op weg naar Wädenswil
DJI_20250918114528_0366_D.jpg
Heel goed, Tovenaar. Inderdaad Horgen, met rechts buiten beeld het station van SBB. Ietsje voorbij dat gebouw op de foto bevindt zich de veerpont naar Meilen, zie deze link:
viewtopic.php?t=41107#start
Leuk meegenomen, een boottochtje over een Zwitsers meer. Van daar af fietste ik verder langs de noordoever. Na aankomst op de aanlegplaats deze fotogenieke kerk van Meilen gekiekt.
20250909_120813-klein.jpg
Wat staat Zwitserland de laatste tijd veel in belangstelling!
De volgende is voor jou.
Voor de afwisseling nog maar eentje van Zwitserland dan :D
Deze is een paar uur verder fietsen van jouw raad plaatje
swiss.jpg
Gevonden in Uznach, maar ter plekke is er geen Streetview. Wel staat rechts in de onderste link hetzelfde roze gebouw als boven de voorste fietser in jouw raad plaatje. Gezocht naar Spital in kanton St. Gallen. Nog geen honderd meter achter jouw ligt een spoorlijn, daar ben ik op 10 september wel per trein van Rapperswil richting Weesen langs geweest, aangezien anders de afstand voor mij op één dag te lang was. Verder gefietst tot Vaduz.
https://www.google.nl/maps/@47.2245435, ... FQAw%3D%3D
Klopt helemaal Martin, volgende is weer voor jou!
Hier is de volgende, misschien wat gemakkelijk:
20251112_135957.jpg
Dat is het station van Delden, Overijssel.

Groet,
Tom.
Klopt, ik vertrok na m'n fietstocht in het prachtige Twente vanuit Delden naar huis, overgestapt in Hengelo. De treinen van Blauwnet hadden veel ruimte voor fietsen, maar toch was er een gedrang met een invalidenrolstoel en een ongeveer 2,5 meter lange elektrische driewieler (foto) van een man die slecht ter been was. De conducteur was steeds erbij aanwezig om de overige passagiers daarlangs te dirigeren. Vanaf Zwolle ook gedrang met een fatbike naast mijn fiets in een Koploper.
20251112_141935.jpg

De volgende is voor jou.
Ik meende het station te (her-)kennen.
Grappig: station Goor en Delden. Bijna identiek.

Hier de volgende:
IMG_5785.jpeg
Groet,
Tom.
Station Delden had ik ook snel gevonden maar liet ik aan anderen over.
Deze nieuwe leek mij moeilijk maar zoeken naar Kasteeltoren Limburg gaf meteen oplossing, de toren van Poeldijk.

https://www.google.com/maps/place/Landg ... FQAw%3D%3D
De kasteeltoren van Poeldijk heb ik hier al eerder gezien.
Ik zie nu inderdaad dat ik deze als eens eerder geplaatst hebt… :oops:

Ik laat de beurt aan WillyW, maar…
Het is niet in Limburg, en het is niet Poeldijk.
Voor de volledigheid: provincie is Gelderland, en het kasteel (wat er van over is) is Poelwijk…

Groet,
Tom.
Sorry voor mijn foutjes. Ik vermoedde dat het in Limburg was en daarom daarop gezocht. En kwam plaatje tevoorschijn met deze toren. Niet opgelet dat het in Gelderland lag :wink:
Volgende dan maar, ook kasteel en denk ook niet te moeilijk:
raadplaatje 184.jpg
Veel te beroemd voor: Carcassonne
https://www.google.nl/maps/@43.201015,2 ... FQAw%3D%3D
Ja voor sommigen zijn dit soort plaatjes veel te beroemd. Voor anderen ook weer niet.
Maakt niet uit, jij bent weer aan de beurt.
Ongeveer een jaar geleden was Carcassonne op televisie in beeld met Huub Stapel over de reizen van gebroeders De Witt.
Maar ook veel langer geleden, het was in 1972 denk ik. Ik zat op school in Utrecht en de leraar maakte een onderwerp over Middeleeuwse bouwkunst. Daarbij liet hij in de klas wat dia's zien, waaronder beelden van Carcassonne. Maar de puber-scholieren hadden daar totaal geen interesse in en het kwam tot een handgemeen, chaos in de klas. Het meubilair veranderde ruw van plaats. De leraar liep teleurgesteld de deur uit. Ik als klasse-oudste kon met verheffende woorden de boel tot bedaren brengen. Toen kwam de directeur. Allemaal straf behalve ik, natuurlijk was mijn verstandhouding met die klas (allemaal jongens) nooit meer goed en ik werd naar een hogere klas overgebracht. Daarom liet „Carcassonne" me nooit meer los.

Hier is de volgende:
20250910_134435.jpg