Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1923 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38477 berichten
Links zie je een stukje van een kerk. In de noordelijke richting gezien.
Ben nu thuis van wen fietstocht in koperkleurig Twente!
Dit type bruggen zie je aan het Hoendiep.
Het beeld doet me denken aan het Zuidelijk Westerkwartier.
Nee, andere diep.... Begint met B.
Zeer goed, RIH. Inderdaad Zuidwolde iets boven de stad Groningen. Daar woont een vriend van me (van die raad plaatje voor de hoge en kleurige studentenflat), bij wie ik op bezoek ging.
De volgende is voor jou.
Dank, ik dacht eigenlijk meteen aan ergens boven Stad maar niet aan Zuidwolde. Ruim veertig jaar geleden schaatste ik daar eens naar school.
Hier de volgende brug.
IMG.jpg
Leuke plek. Vaker geweest. (Ik doe niet mee.)
Is al eerder op dit Forum geweest: Trondheim Noorwegen. Wel daar nooit geweest maar die iconische brug wordt veel afgebeeld in Noorse reisbrochures.
https://www.google.nl/maps/place/Oude+s ... FQAw%3D%3D
Wederom gaat de beurt naar Martin!
Eerlijk gezegd is het ondoenlijk om de te makkelijk herkenbare en té beroemde bruggen te plaatsen. Je kan die Gamle Bybro van Trondheim net zo goed in het rijtje plaatsen van de Golden Gate Bridge van San Francisco, de Tower Bridge van Londen of de Rialto in Venetië, enzovoorts.
Wat minder bekende bruggen afbeelden maakt het zoeken juist leuker en spannender, toch?

Waar stond ik gisteren?
DSC09696.jpg
Nou Martin, deze brug is voor mij ook niet zo heel moeilijk. Ik kom ook regelmatig in Twente en ken dit soort bruggen. Moest alleen even zoeken waar deze stond en het is aan de Rijssenseweg bij Ambt Delden over het Twentekanaal.
https://www.google.com/maps/@52.2737892 ... FQAw%3D%3D
Dat is al snel hoor! Ik had maar een korte fietstocht van 44 km gemaakt, vanwege de daluren tijdens de doordeweekse dagen voor m'n fiets op de trein.
Ben wel jaloers op Twente als het mooiste fietsgebied van Nederland. Je kunt daar de reisbrochures van Corendon, TUI of Sunweb wel weggooien!
De volgende is voor jou.
Ja Twente is inderdaad mooi maar er zijn meer aardige plekjes. ook deze mag er wel zijn die ik ook gisteren maakte tijdens een fietstocht. (ik had een rondje van 80 km maar was wel eerst stuk met de auto gegaan)
raadplaatje 186.jpg
Ik herken dit kasteel direct (ben er in 2001 geweest en ligt niet in Twente), maar laat ik aan anderen over....
Heel goed Jan, volgende voor jou
Dacht ik al aan Vorden. Bijzondere plaats met maar liefst drie kastelen en ook nog drie molens, waarvan twee dichtbij elkaar aan één straat staan.
Mag je in dit spel aanwijzingen ("ligt niet in Twente") geven als je niet meedoet?
De volgende:
Raadplaat 3 14-11-2025.jpg
Jan
Op de foto links staat een tank, scheef in de greppel. Een oorlogsmonument? Ziet er vrij nieuw uit.
Gezocht met "zwerfkei oorlogsmonumenten" of "oorlogsmonumenten met grote kei", maar na een half uur scrollen niks gevonden.
En de Wikipedia-lijst met oorlogsmonumenten is van dorp tot dorp zo lang....