Gisteren was ik op station Zwolle aan het overstappen van spoor 5 (met een DDM-treinstel uit Groningen) naar spoor 8 met bestemming Twente. Na het "ompiepen" met mijn OV-chipkaart zocht ik op spoor 8 naar de trein richting Nijverdal, vertrektijd 10.22 uur, eindbestemming Enschede. Komend van de lift zag ik een Blauwnet-trein staan, ook met bestemming Enschede maar die had de vertrektijd van 10.43 uur. Die reed via een andere lijn. Ik keek naar binnen en er was niemand. Toen ging ik op onderzoek uit. Tot mijn schrik bleek het perron nr. 8 uit twee delen te bestaan, de westkant is iets naar voren uitspringend met daar een tweede Blauwnet-trein, welke ik vanuit de lift niet kon zien, schuin achter de rechter trein verborgen. Met de vertrektijd van 10.22 uur. Ongeveer tegenover de consumptiekiosk. De rechter trein van 10.43 uur stond op een doodlopende spoorlijn. Ik holde naar de linker trein en gelijk met het fluitsignaal was ik met mijn fiets aan boord. Vanwege de haast had ik geen foto gemaakt, wel een situatiekaartje op mijn computer gemaakt. In werkelijkheid staat de lift meer naar rechts dan op dit kaartje. Wees gewaarschuwd!
Situatiekaartje spoor 8.jpg