Hallo,
Dat was weer een heerlijke fietsdag. Vanmorgen stonden we met zijn zevenen bij het vertrek (JanH, Jeroen, Geke, Selma, Edith, Marianne en ik) en toen werd het steeds donkerder en leek het wellicht nog te gaan miezeren. Eenmaal op weg bleef het eerst nog wat bewolkt, maar trok het vervolgens open en was het een heerlijke zonnige dag met mooie wolkjes aan de lucht. Op de heenweg was Geke in de lead en reden we richting Norg om vandaaruit door Peest en over het Noorderveld naar Zeijen te gaan, mijn lievelingskoffieplek. Deze keer was het er best druk, want om half een was ook de start van een reeks hardloopwedstrijden. Tussen het plaatselijke en regionale volk was gelukkig nog een tafel vrij, de eigenaar haalde nog ergens stoelen vandaan en zo konden we daar met zijn zevenen aan de koffie met gebak.
Na de koffie reden we richting kanaal, door naar Loon om via Balloo over het Ballooërveld te fietsen en daarna via Taarlo naar de molen bij Oudemolen te gaan voor een boterhammenstop. Na de stop bleek het fietspad met een groot hek te zijn afgezet, maar daar kon je mooi omheen lopen en over een volledig door bladeren bedekt fietspad en later over de stalen platen reden we naar Zeegse. Vervolgens langs het doolhof richting 50bunder, langs de golfbaan langs het spoor en zo reden we tegen kwart voor drie Haren in voor de jaarlijkse soepstop bij mij thuis. Edith kreeg juist voor aankomst een lekke band, dus die werd vakkundig met hulp van de andere fietsers gerepareerd, waarna we aan de snert en pompoensoep konden. Het rondje was zo tot mijn huis zo'n 72 km, dus met de fietstocht terug was het tegen de 80 km, eigenlijk iets te lang, maar met dit weer heerlijk.
Dank voor jullie deelname en aanwezigheid bij mij thuis en het opeten van alle soep!! En voor degenen die het gemist hebben: schrijf zondag 8 november 2026 alvast in je agenda, dan is het weer fietsen met soepstop.
Groet, Petra.