Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Standaard gebroken? - Forum Wereldfietser

Standaard gebroken?

Tijdens het fietsen vandaag verloor ik, op een kasseiweg, plots (een deel van) mijn standaard.
Tot op heden had ik nog niets van problemen ondervonden.

Nu lijkt het niet gebroken, maar een onderdeel dat op het deel schuift dat aan mijn frame is bevestigd. Zie de foto’s. Het voelt ook geolied aan waardoor ik denk dat het misschien wel de bedoeling is om te kunnen losmaken, maar ik zie echter geen enkele mogelijkheid om dit vast te draaien of klemmen.

Iemand ervaring hiermee? De fiets is op zich nog geen jaar oud, ik kan ermee naar de fietshandelaar, maar als ik het snel kan oplossen, dan liever zo.
IMG_1971.jpeg
IMG_1972.jpeg
IMG_1973.jpeg
IMG_1972.jpeg
IMG_1972.jpeg (94.21 KiB) 388 keer bekeken
Hier moet een schroefje zitten (aan de achter-/binnenkant.

EDIT: idd verkeerd gekeken; zie reacties hieronder ⬇︎
Lijkt eerder dat de lijmverbinding los is gekomen, dat is dan een fabrikagefout dus denk ik toch even naar de fietsenmaker. Je kan aluminium ook lijmen maar een potje van die lijm kost meer dan een nieuwe standaard (al houd je daarna nog wel over voor nog een paar keer iets lijmen)
Inderdaad een fabricage fout, komt niet vaak voor maar even langs je dealer voor een wisseling onder garantie.
Ik had een keer iets soortgelijks. Ik heb er iets heel duns tussengefrut, de standaard er met beleid ingeslagen, en het zit sindsdien zo vast als een huis. Gratis.
Even goed schoonmaken (schuren) en dan Pattex 100% repair gel-lijm van Action erop smeren en weer in elkaar schuiven. Eventueel met een paar tikken op een centerpons borgen.
https://www.action.com/nl-nl/p/2562651/ ... -gel-lijm/
Of je boort er een gaatje in. En zet hem vast met een schroef / boutje