Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsmaat voor Tangier-Nouakchott in januari 2027 - Forum Wereldfietser

fietsmaat voor Tangier-Nouakchott in januari 2027

Als onderdeel van mijn reis Rotterdam-Kaapstad wil ik omstreeks januari 2027 (dus over ruim een jaar) de etappe Tangier-Nouackchott (Mauretanië) gaan fietsen.
Mijn normale fietsmaten gaan niet mee omdat ze dit te ver van huis vinden.

Daarom zoek ik een of meer fietsmaten voor genoemde etappe.

Ik ben een ervaren lange-afstandsfietser in Europa.
Normaal doe ik tussen de 80 en 100km per dag, koken we zelf en slaap ik in mijn tent.
Maar dit alles is bespreekbaar.

Ik ben 60 jaar, getrouwd met drie volwassen kinderen en ik woon in Rotterdam.
Ik werk als ZZP'er.

Belangstelling? Ik hoor graag van je.

Marcel
Marcel1965 schreef:
di 07 okt, 2025 20:07
Als onderdeel van mijn reis Rotterdam-Kaapstad wil ik omstreeks januari 2027 (dus over ruim een jaar) de etappe Tangier-Nouackchott (Mauretanië) gaan fietsen.

Marcel
Ga je het traject helemaal fietsen tot in Zuid-Afrika? Ben dan wel benieuwd naar het vervolg van je route. Onderlangs de westkust en dan Kameroen, Gabon, de Congo's en Angola? Lijkt me niet evident en in ieder geval een serieus avontuur. Ah, na herlezen begrijp ik dat je het in schijfjes gaat doen, klopt dat?
Beste Carl,
Inderdaad, ik wil het in etappes gaan doen. Anders ben ik een half jaar weg en dat is me te gek.

Bovendien hoeft het niet persé in de volgorde van de landkaart. Als ik eerst een meer zuidelijke etappe moet doen dan kan dat ook.
Bovendien, jij wijst er al op, er zitten nogal wat hindernissen waarvan ik niet eens zeker weet óf ik ze ooit kan nemen.

Het ligt ook van een fietsmaat af. Wat die wil en kan. Daar wil ik natuurlijk rekening mee houden.
Dus niets is definitief, alle opties liggen open.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!

Als je erover door wil praten, voel je vrij om me een PB te sturen dan kunnen we wellicht telefoonnummers uitwisselen en mondeling verder van gedachten wisselen.

Groet,
Marcel
Succes met je plannen, voor West-Afrika is desnoods een snelcursus Frans van grote waarde, dat zal je wel weten.