Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwäbische Alb - Forum Wereldfietser

Schwäbische Alb

Hoi, wij zijn fan van de Bikeline routes door Duitsland. Voor volgend jaar heb ik mijn oog laten vallen op het Schwäbische Alb gebied in Baden-Württemberg.
Bikeline heeft daar de Schwäbische Alb Radweg en ook de Albtäler-Radweg. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze routes, misschien ook door beide routes te combineren. Hoor graag jullie ervaringen!
Helaas ken ik de genoemde routes niet, maar vorig jaar ben ik wel de Alb overgestoken.
Mooi gebied maar ik reed een groot gedeelte op de grote weg, tussen de auto's. Gepland in Komoot en Brouter, ook de fietsbordjes stuurden me meest over grote wegen. Dus ik zou sowieso proberen die routes te volgen en vooraf goed kijken of er (aparte) fietspaden of kleine weggetjes worden gebruikt. Voor Duitse begrippen maar erg beperkt ingericht voor fietsers, is althans mijn ervaring. Maar wel schitterend en rustig gebied. Meeste toeristen gaan naar het Zwarte Woud of rijden door naar de Allgäu, denk ik. En dat merk je.
Wij hebben zijn vorig jaar in 4 dagen van de Bodensee naar Ludwigsburg aan de Neckar gefietst en daarbij tot Ulm de Donau-Bodensee-Radweg gevolgd. Deze ligt wat westelijker dan jouw route. Het is een mooi glooiend landschap voor het grootste gedeelte op +500m.
Over rustige weggetjes met af en toe een klimmetje en leuke stadjes.
Na een dag fietsen kwamen we in Bad Waldsee, dan heb je 75 km gefietst en zie je in de verte de besneeuwde Alpentoppen nog liggen.
Wij zijn er met 4 vrienden gaan fietsen en was een mooie ongekende streek, met zeer goede bewegwijzering en ondergrond afwisselend.
Toffe slaapplaatsen, zimmer frei.
Voor meer info kan ik zorgen, laat iets weten,
Of het hier ook zo is weet ik niet maar het valt me in de rest van D op dat in veel (kleinere) dorpen er vaak geen middenstand meer is, dus als je een keer een winkel of bakker tegenkomt denk dan niet ik wacht wel even tot vanmiddag want dan kan je wel eens pech hebben. Een nieuw verschijnsel zijn zelfscan-winkels zonder personeel waar ze uitgaan van het goede van de mens en dat die dus netjes betaald voor wat die meeneemt. Maar ook deze zijn er niet overal.