Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsalarm - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsalarm

Zie nu trouwens dat het Loxure alarm te koop staat voor 14,44 euro. Heb ik mooi net misgelopen.... :D
Voor die prijs ga ik er ook 1 bestellen. Ben namelijk heel benieuwd hoe hij de test doorstaat als je er een harde trap of klap tegenaan geeft.

Het Loxure fietsalarm is tenslotte wel een AliExpress/ Temu product van een paar euro en de eenvoudige plastic klem of tyrip bevestiging lijkt mij een stuk gammeler als de bevestiging van de Knog Scout.

Ik zal mijn bevindingen posten zodra hij in huis is.
Screenshot_20251021-120116.png
Handig zowel als je een alarm wilt uitschakelen en als je een ART-2 slot wilt doorknippen.
jameslewis schreef:
di 21 okt, 2025 11:17
eindgebruiker schreef:
di 21 okt, 2025 09:29
Waar is de fiets van jameslewis gestolen?
Gewoon thuis, dichtbij het Sarphati park
Buiten, in Amsterdam? Dan zou ik sowieso twee sloten adviseren, liefst ART-3, en als het kan ergens aan vastmaken.
John Jongerius schreef:
di 21 okt, 2025 11:42
Top, John. Ben benieuwd.
eindgebruiker schreef:
di 21 okt, 2025 12:20

Buiten, in Amsterdam? Dan zou ik sowieso twee sloten adviseren, liefst ART-3, en als het kan ergens aan vastmaken.
Dat 'ergens aan vast maken' kan dan beter even sterk of sterker zijn dan je ART-3 slot. De gemiddelde fiets-stalingsbeugel, hek of boom ben je met een slijptol ook zo doorheen....
JensNL schreef:
wo 22 okt, 2025 09:43
eindgebruiker schreef:

Dat 'ergens aan vast maken' kan dan beter even sterk of sterker zijn dan je ART-3 slot. De gemiddelde fiets-stalingsbeugel, hek of boom ben je met een slijptol ook zo doorheen....
En zoals afgelopen nacht in Arnhem heeft laten zien trekken jeugdige inbrekers zich ook weinig aan van lawaai.
Met een bestelbusje en metalen afvalbak een juwelierszaak gevel ramkraken. Dat moet minstens 120 dB lawaai hebben opgeleverd. Het is dat dan de politie binnen 5 minuten ter plekke is. Maar het geeft wel aan dat het dievengilde zich niet zo snel laat afschrikken.
Ja, best vervelend allemaal.

Maar situatie zoals die zich hier voordeed is toch op verschillende punten heel anders dan op de camping in pakweg Troyes.
John Jongerius schreef:
di 21 okt, 2025 11:42
Voor die prijs ga ik er ook 1 bestellen. Ben namelijk heel benieuwd hoe hij de test doorstaat als je er een harde trap of klap tegenaan geeft.

Het Loxure fietsalarm is tenslotte wel een AliExpress/ Temu product van een paar euro en de eenvoudige plastic klem of tyrip bevestiging lijkt mij een stuk gammeler als de bevestiging van de Knog Scout.

Ik heb hem in huis! Werkt top! Vond het alarm eerst zelfs iets te hard, maar kon dit gelukkig aanpassen. Ik zou wel de bevestigingsset aanraden, die is heel stevig. Anders alleen tie-wraps. Kan deze set nergens anders vinden dan bij Loxure
joukon schreef:
wo 22 okt, 2025 14:50
JensNL schreef:
wo 22 okt, 2025 09:43
eindgebruiker schreef:

En zoals afgelopen nacht in Arnhem heeft laten zien trekken jeugdige inbrekers zich ook weinig aan van lawaai.
Met een bestelbusje en metalen afvalbak een juwelierszaak gevel ramkraken. Dat moet minstens 120 dB lawaai hebben opgeleverd. Het is dat dan de politie binnen 5 minuten ter plekke is. Maar het geeft wel aan dat het dievengilde zich niet zo snel laat afschrikken.
Het probleem van het alarm is natuurlijk wel dat het alarm afgaat blijft gaan. Dus ook als je eenmaal de fiets hebt gestolen.
Het is mij niet helemaal duidelijk welk alarm systeem John en JamesLewis gekocht hebben.
Kunnen jullie een linkje plaatsen?
Op Loxure zie ik de goedkoopste voor 19,95. Niet voor 14,95.

Ben ook benieuwd naar de ervaringen. Kan je het alarm ook uitzetten in bijv de garage/schuur?

Groet, Anja
eindgebruiker schreef:
di 21 okt, 2025 12:04
Screenshot_20251021-120116.png

Handig zowel als je een alarm wilt uitschakelen en als je een ART-2 slot wilt doorknippen.
Ik kende dit middel niet, maar nu ik er wat meer over gelezen heb heeft het meer potentie dan het uitschakelen van een fietsalarm.
Wie heeft er ervaring mee voor blessurebehandeling ? Wat voor voetballers werkt, moet toch ook nut hebben voor fietsers.
Werkt het ook bij vastzittende zadelpennen ?
eindgebruiker schreef:
Zo'n ART-3 slot is voor snorfietsen en brommers bedoeld, erg zware sloten in gewicht, neemt men vermoedelijk niet zo even snel mee voor een korte fietsrit voor (kleine) boodschappen te doen?
Laat staan voor bikepacking of fietsreizen waarbij toch al wel gelet wordt op gewicht wat meegetorst moet worden al die dagen.
Wel heb ik via youtube een video gezien over een slot dat zelfs de slijpschijven bot maakt of zelfs laat afbreken.
Kan het alleen niet meer terugvinden helaas. :?
jameslewis schreef:
di 21 okt, 2025 11:18
Zie nu trouwens dat het Loxure alarm te koop staat voor 14,44 euro. Heb ik mooi net misgelopen.... :D
Het is zelfs nu in de kleur blauw te koop! :wf_blue
jameslewis schreef:
do 23 okt, 2025 13:41
Ik heb hem in huis! Werkt top! Vond het alarm eerst zelfs iets te hard, maar kon dit gelukkig aanpassen. Ik zou wel de bevestigingsset aanraden, die is heel stevig. Anders alleen tie-wraps. Kan deze set nergens anders vinden dan bij Loxure
Top om te horen!
Een ander Wereldfietser(forum)lid, heeft deze ook al een lange tijd in gebruik, afgelopen zomer nog tijdens de GDMB.
dijken63 schreef:
do 23 okt, 2025 17:58
Ben ook benieuwd naar de ervaringen. Kan je het alarm ook uitzetten in bijv de garage/schuur?
Groet, Anja
Via Bol.com waarschijnlijk. Hier het overzicht van Loxure bij Bol.
Jazekers, de alarmen zijn over het algemeen uit te zetten of in geluidssterkte aan te passen d.m.v. een app.
Ik heb het Loxure fietsalarm vandaag ook ontvangen (Bol.com en Amazon verkopen hem overigens ook onder diverse andere namen). Even via de Bol.com website “fiets alarm” intoetsen als zoekopdracht en je vind tientallen exact dezelfde van andere merken (ook bij Ali en Temu). Alleen hier bij de Loxure zit wel een Nederlands talige handleiding bij.

Voor deze lage prijs is het een prima ding alleen de bevestiging met een paar tirips die er standaard bij zit knip je zelf met een nagelschaartje nog door. Wel zit er zelfs een schroevendraaier voor de batterijen bij in de verpakking.

Wel is het een nadeel dat je een losse afstandsbediening moet meenemen en het niet via een app werkt. Zowel de afstandsbediening als het alarm moeten batterijen in wat niet echt duurzaam is.

Amazon heeft voor 19,95 euro een versie met wel een USB laad functie: https://amzn.eu/d/i9mMoY9

Voor een eenvoudig stadsfietsje een prima product als extra buiten een goed slot om maar voor een dure vakantiefiets zou ik het persoonlijk niet aanraden. 1 harde trap of klap erop en hij is kapot.

Ik zou een paar tientjes meer investeren voor een alternatief welke net wat gebruiksvriendelijk en meer hufterproof is als je een dure vakantiefiets hebt.
IMG_2398.jpeg
Nu we het toch over Chinese beveiligings gadgets hebben, ik kwam net deze tegen:
IMG_2402.jpeg
John Jongerius schreef:
vr 24 okt, 2025 19:22
Ik heb het Loxure fietsalarm vandaag ook ontvangen (Bol.com en Amazon verkopen hem overigens ook onder diverse andere namen). Even via de Bol.com website “fiets alarm” intoetsen als zoekopdracht en je vind tientallen exact dezelfde van andere merken (ook bij Ali en Temu). Alleen hier bij de Loxure zit wel een Nederlands talige handleiding bij.

Voor deze lage prijs is het een prima ding alleen de bevestiging met een paar tirips die er standaard bij zit knip je zelf met een nagelschaartje nog door. Wel zit er zelfs een schroevendraaier voor de batterijen bij in de verpakking.

Wel is het een nadeel dat je een losse afstandsbediening moet meenemen en het niet via een app werkt. Zowel de afstandsbediening als het alarm moeten batterijen in wat niet echt duurzaam is.

Amazon heeft voor 19,95 euro een versie met wel een USB laad functie: https://amzn.eu/d/i9mMoY9

Voor een eenvoudig stadsfietsje een prima product als extra buiten een goed slot om maar voor een dure vakantiefiets zou ik het persoonlijk niet aanraden. 1 harde trap of klap erop en hij is kapot.

Ik zou een paar tientjes meer investeren voor een alternatief welke net wat gebruiksvriendelijk en meer hufterproof is als je een dure vakantiefiets hebt.

IMG_2398.jpeg
Dank voor deze review!
(Ik kan geen plusje geven.)

Je constatering dat je zo'n alarm eenvoudig kan verwijderen zou voor mij persoonlijk reden zijn om het niet te kopen. Het geeft schijnzekerheid.
math schreef:
do 23 okt, 2025 18:15
.
Werkt het ook bij vastzittende zadelpennen ?
Dat ga ik binnenkort proberen. Ik heb twee fietsen met vastzittende zadelpennen, staal in staal en aluminium in carbon.
Ik heb net een spuitbus met dat spul gekocht.
Ik hou je op de hoogte.
Maar eerst even mijn moed verzamelen, ik heb geen zin om dat carbon frame stuk te maken ....
dijken63 schreef:
do 23 okt, 2025 17:58
Het is mij niet helemaal duidelijk welk alarm systeem John en JamesLewis gekocht hebben.
Kunnen jullie een linkje plaatsen?

Groet, Anja
Op bol is het goedkoopste model goedkoper: https://www.bol.com/nl/nl/b/loxure/602020756/. De rest van de alarmen zijn geloof ik een beetje dezelfde prijs. Ja je kan het alarm zeker uitzetten. Je krijgt er een afstandsbediening bij.
John Jongerius schreef:

IMG_2398.jpeg
Hi John, ik ben het er deels mee eens. Ik heb die van mij teruggestuurd omdat ik deze zag: https://www.bol.com/nl/nl/p/loxure-fiet ... oductTitle. Die is oplaadbaar met USB-C en heeft ook een bevestigingsset. Ik verstop hem onder mijn zadel. NIemand die het alarm ziet :)
stelvio73 schreef:
vr 24 okt, 2025 19:56
John Jongerius schreef:

IMG_2398.jpeg
Dank voor deze review!
(Ik kan geen plusje geven.)

Je constatering dat je zo'n alarm eenvoudig kan verwijderen zou voor mij persoonlijk reden zijn om het niet te kopen. Het geeft schijnzekerheid.
Je kan hem overal verstoppen omdat ze zo klein zijn. Fietsalarm+ is 5 cm lang en breed. Voor mij werkt het perfect. Ideaal voor mijn batavus finez