Additionally, paste this code immediately after the opening tag: denemarken begin november - Forum Wereldfietser

denemarken begin november

Hallo,

Begin november zou ik naar denemarken willen, uiteraard is het dan al wat kouder, maar zou kamperen nog lukken op die minimalistische campings. Zou het er nog aangenaam zijn?

Nog meer hints voor fietsen tijdens de herfst zijn welkom.

Of misschien een andere bestemming die redelijk bereikbaar is voor een korte vakantie, noordfrankrijk , maar daar zijn misschien de campings gesloten.

Groeten

Willem
wwwillem schreef:Hallo,

Begin november zou ik naar denemarken willen, uiteraard is het dan al wat kouder, maar zou kamperen nog lukken op die minimalistische campings. Zou het er nog aangenaam zijn?

Nog meer hints voor fietsen tijdens de herfst zijn welkom.

Groeten

Willem
Ik vond die Deense kampeerplekjes in de zomer al niets. Knollenveldjes. Zeer te moeilijk te vinden en geen voorzieningen. Sta je november al voor dik zes uur in het donker te klappertanden.

Hoi,

ik heb het ook niet echt op Denemarken, maar heb nog zo een boekje met die campings.

Verder kan het toch niet zijn dat je terugkomt met het gevoel dat je liever thuis was gebleven, maar een andere bestemming is natuurlijk ook leuk. Ik weet zelfs niet of in België voldoende campings open zijn.

Groeten.
Hoi Willem,

Vergeet niet dat Bert pas begint te leven bij 30 plus. Daarom is ie graag in Azie :D

Ik heb deze zomer erg genoten van de North See Cycle Route. Ik heb de mini de mini minimalistische grasveldjes gezien met soms een soort hutje erop. Als je voldoende water mee neemt kun je daar prima kamperen. Lekker op tijd in het dons dat wel. De natuur is erg mooi en vooral erg rustig daar. De veluwe in het kwadraat. Wat is het hier dan verschrikkelijk druk!!

Succes, ik PB je wel een linkje met de vakantie url.

Eric
Blijft natuurlijk het punt wat je moet doen als het veertien à vijftien uur per etmaal donker is. Denemarken is alweer een stukje noordelijker dan Nederland namelijk en begin november is het slechts zes weken tot de donkerste dag, dwz even donker als half februari.
Leon
Eric op de Fiets schreef:Hoi Willem,

Vergeet niet dat Bert pas begint te leven bij 30 plus. Daarom is ie graag in Azie :D

Ik heb deze zomer erg genoten van de North See Cycle Route. Ik heb de mini de mini minimalistische grasveldjes gezien met soms een soort hutje erop. Als je voldoende water mee neemt kun je daar prima kamperen. Lekker op tijd in het dons dat wel. De natuur is erg mooi en vooral erg rustig daar. De veluwe in het kwadraat. Wat is het hier dan verschrikkelijk druk!!

Succes, ik PB je wel een linkje met de vakantie url.

Eric
Eric,
Verder niet nagetiefs over Denemarken. Ik heb daar afgelopen juli heerlijk gefietst. Variatie genoeg, heuvelachtig landschap, grillige kusten, prima fietsroutes. De gewone campings zijn prima, met op alle campings een dagverblijf en keuken, zodat je met slecht weer ook uit de voeten kunt. Prijzen zijn niet supergoedkoop, van 8 tot 16 Euro per nacht voor een persoon en een tentje, maar vallen weer mee ten opzichte van de tarif forfait prijzen voor een groot kampeermiddel, twee volwassenen, twee kinderen en een auto die je op steeds meer campings in veel landen moet betalen, ook al heb je alleen maar een klein tentje bij je. Veel Deense campings hebben ook leuke plekjes voor kleine tentjes.
Ik had ook zo'n boekje bij me "Overnatning i der fri 2006-2007, maar die plekjes die ik ben tegengekomen, als ik ze kon vinden, waren niets.
Denemarken vind ik echt een aanrader als fietsland, maar dan wel in de lente of de zomer.

Hoi, Denk er weer geheel anders over :) , ik vond de Deense campings vreselijk! teveel drukte, teveel tv's in voortenten, teveel met Tuborg in de rechterhand lopende mensen :? daarentegen vond ik de knollenveldjes súper!! Inderdaad niet altijd makkelijk te vinden maar eenmaal gevonden vond ik de plekken erg mooi gelegen, altijd een pick-nicktafel en een plek waar je kampvuur kan maken. dat zou ik dan doen als het donker is, lekker warm vuurtje stoken alhoewel ik in november die kant niet op zou gaan. dan liever iets zuidelijker. Frankrijk?
Succes met je keuze!

Ook wij waren erg enthousiast over de plekjes uit 'overnatning i det fri'. We waren wèl zo kieskeurig om altijd een terreintje met een warme douche op te zoeken. Dan kwamen we meestal in een grote tuin of boomgaard bij een bewoond huis met gastvrije Denen terecht. Vaak was er ook een tuinhuis of keukentje waar we comfortabel konden koken. En een mini-bibliotheek en het gastenboek met verhalen van anderen die er eerder gekampeerd hadden.

Toch zou ik in november niet meer zo noordelijk gaan fietskamperen, of je moet allergisch zijn voor zonnig weer met temperaturen boven de 15 graden? :wink:

Hoi,

Wou eigenlijk deze zomer gaan, nou ligt dat boekje hier, wou dat boekje laten renderen. Misschien toch maar met de trein richting frankrijk, ik ben er nog niet uit.

Als ik maar weet dat er overnachtingsmogelijkheden zijn, liefst campings.

Maar begin november ligt dat minder voor de hand.

Willem

Beste Willem,

Mijn mooiste en meest avontuurlijke fietservaring was toen ik eind november 2005 naar Kroatië ben gefietst. Je vindt een verslag bij 'wintertour' op http://www.fotoboom.nl/bike. Soms werd het te gek met sneeuw, dan nam ik de trein of stak mijn duim op. Verder had ik geen tent bij me maar overnachtte bij leden van Hospitalityclub e.d. Info hierover vindt je ook op mijn site bij 'links'. Toch wil ik deze winter met tent gaan fietsen, en een goede slaapzak.

Campings zijn vaak gesloten maar wat let je om een camping even te 'kraken'?

Denemarken, Berlijn en Praag (er is een nieuwe route met bijbehorend boekje 'Fietsen naar Praag', zie landeninfo Tsjechië) zijn mooie bestemmingen. Terug kun je met een goedkope fietstrein. Raadpleeg hierover http://www.treinreiswinkel.nl. Check wel of de treinen rijden, de trein uit Praag rijdt b.v. niet tussen half november en half december.

Je zult inderdaad korte dagen hebben maar fietsen in het donker heeft ook wel wat. Sterker, een van de mooiste stukken van mijn wintertocht was in een nachtelijk dal in Beieren.

Denemarken lijkt me koud en donker. Het land is best mooi, maar niet bijzonder.
In november zou ik eerder in Zuid-Frankrijk of midden-Italie gaan fietsen