Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weet iemand welke type spaken er in zitten - Forum Wereldfietser

Weet iemand welke type spaken er in zitten

Sinds kort heb ik een tweedehandse Idworkx ER met Rohloff naaf. Gisteren is er een spaak in m’n achterwiel gebroken en ik wil nu leren hoe ik zelf het kan vervangen als ik onderweg ben. Weet iemand welke type spaken er in zitten (ze zijn iig 26mm lang en zwart) en waar ik die kan kopen?
Voor spaakbreuk onderweg heb ik een flexibele spaak bij me. https://www.vakantiefietser.nl/product/fiberfix-spoke/

En die 26mm is misschien 26cm?
Dat zal een Sapim Race 14G zijn, 260mm lang. Dubbel butted.
Als het de eerste keer is dat een spaak breekt zou je die kunnen vervangen. Als het al eerder voorgevallen is zou ik het wiel laten hervlechten. Als de spaak in het midden gebroken is zou ik sowieso laten hervlechten. Er is ooit een batch Sapim Spaken geweest met een probleem waardoor door corrosie de spaken braken op het punt waar ze elkaar raakten.
Hervlechten doe je best met de originele Sapim voor Rohloff spaken, die hebben de juiste buiging. Je koopt ze in zakjes van 37 spaken incl. Sapim Secure nippels. Spaaklengte is (uit het hoofd, maar dat meet je best eens na 260 mm of 262 mm of bij hele oude velgen 266 mm of 268 mm).
Helemaal eens met Koen, met als aanvulling dat als de nippel gebroken is en dus de kop er af is maar de huls van de nippel nog op de spaak zit de spaken te kort zijn.
Als je in m'n buurt (IJmond) zit, kan ik je wel verder helpen met spakkeuze en leren vervangen...