Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsalarm - Forum Wereldfietser

Fietsalarm

Mijn (nu oude) fiets is helaas gestolen... ik had een goed ART slot, maar ze hebben deze alsnog kunnen doorknippen. Het is zo'n groot probleem in Nederland... Nu hoorde ik laatst iemand over een fietsalarm praten. Hebben jullie hier ervaring mee?
Geen antwoord op jouw vraag, maar een zgn airtag ( of ander soort apparaat) aanbrengen kan misschien helpen de fiets sneller op te sporen.

Een fietsalarm 1x gezien op de camping. Het geeft een hels kabaal. Maar geen idee of het afdoende is.

Anja.
Ervaringen hier viewtopic.php?t=22721
Ik heb een Trackting aangeschaft. Kost wat meer maar werkt perfect via GPS.
gr Jan
Een ART-2 (of meer) doorgeknipt? Best wel knap als dat gewoon in de openbare ruimte was.
Dure fiets?
Als je een iPhone hebt zou ik voor de Knog Scout gaan. Dan heb je voor een paar tientjes een alarm en tracker in 1. Het enige nadeel is dat hij alleen met een iPhone werkt maar verder een fijne app en degelijke montage met speciale lock schroeven.
Knog Android Scout Bike Alarm & Finder.

Loxure Fietsalarm Producten.

AliExpress Fietsalarmen.

Abus Alarmbox 2.0.
Abus Alarmbox 2.0 + Staalkabel.
Abus Alarmbox 2.0 + Staalketting.

Heb je wat te bekijken en lezen James. :)

Ontzettend balen dat je fiets gestolen is, ondanks het ART slot, een fietsalarm voorkomt uiteraard niet vanzelfsprekend een mogelijke diefstal, maar kan het wel flink afschrikken.
Ook ikzelf ben op zoek naar een (of meerdere, voor het stereo-effect? :P) fietsalarm(en) op de fiets i.c.m. een slot van Tex-Lock.
De Loxure Fietsalarm + Achterlicht ben ik zelf wel gecharmeerd van, deze had ik gezien op WFF25 en uiteraard is de Knog Scout Bike Alarm Finder een hele bekende.
Dank voor alle reacties. Ik heb ook van meerdere mensen gehoord over de Loxure fietsalarm+ licht. Die geeft dus naast een alarm geluid ook lichtflitsen af. Ik ga het testen en hopelijk helpt het. Bestaat blijkbaar al sinds 2020.. gek dat ik er nu pas over hoor. Hoop dat ze een alarm op de markt brengen met airtag. Dat zou echt de ultieme beveiliging zijn.
Er zullen vast wel goedkopere modellen zijn van andere merken, maar ik kwam dit tegen bij Bol.com.
Een airtag vrijwel onherkenbaar/onzichtbaar kunnen verstoppen.
De Knox Scout Bike Alarm is natuurlijk geheel opvallend zeker met de gele waterdichte hoes.

En jawel, hier een gevonden van XON bij Lofti voor een fractie van de prijs hierboven.

Nog een bij Bol.com, van BlueTime, iets goedkoper dan de eerder genoemde airtaghouder bij Bol.
jameslewis schreef:
za 18 okt, 2025 09:36
Dank voor alle reacties. Ik heb ook van meerdere mensen gehoord over de [...]
Het valt me op dat je gelijk na het aanmelden als lid van dit forum een vraag stelt, en vervolgens een product aanprijst.
stelvio73 schreef:
za 18 okt, 2025 16:46
Het valt me op dat je gelijk na het aanmelden als lid van dit forum een vraag stelt, en vervolgens een product aanprijst.
Nou dát is een Hartelijk Welkom op dit forum vind je ook niet James?! :D
Ik snap niet echt wat een airtag houder met de vraag naar een fietsalarm te maken heeft. Bij een alarm gaat een hard geluid af bij beweging. Heeft een airtag dit ook? Anders is het geen diefstal preventie maar werkt het alleen als je fiets al weg is.

Ik vind persoonlijk de Knog Scout een geweldige prijs kwaliteit verhouding hebben:

*Trillings detectie met luid alarm
*Koppeling met zoek mijn Iphone (net als airtag)
*Oplaadbaar via usb poort
*Instelbare gevoeligheid via de Knog app
*Uitschakelen terwijl je je iphone in je zak hebt
*Montage onder bidonhouder mogelijk
*Speciale slot schroeven zodat ze hem niet even snel verwijderen

Ik denk dat weinig andere systemen dezelfde kwaliteit leveren voor slechts een paar tientjes..
Preventie wil ik niet gebruiken als woord, maar jazekers zowel het Knog systeem als het Loxure alarm zijn geweldige apparaten om de potentiële dief flink te kunnen ontmoedigen zijn onrechtmatige toe-eigening te willen doorzetten. :)
Als ik die Loxure zie, dan denk ik: één flinke tik met een hamertje of zo op de luidspreker en het ding geeft geen kik meer. Zie ik dat fout, of zou dat idd het geval zijn?
Een alarm zoals die Knog Scout, haal je die van de fiets af om op te laden? Of zet je de fiets dan naast een stopcontact? Is er een alarm wat op je ebike accu of dynamo kan worden aangesloten?
Lampjes, navigatie en alarm opladen, het wordt zo veel.

Elk alarm is te omzeilen en elk slot kan kapot, vertragen en afschrikken is dan ook de functie, zorgen dat je fiets beter beveiligd is dan de rest. Je fiets naast duurdere/mooiere fietsen zetten werkt ook erg goed. Een tracker is leuk maar als je tracker dan Bulgarije of iets dergelijks aangeeft heb je er ook weinig aan.
RianGeenen schreef:
zo 19 okt, 2025 13:33
Een alarm zoals die Knog Scout, haal je die van de fiets af om op te laden? Of zet je de fiets dan naast een stopcontact? Is er een alarm wat op je ebike accu of dynamo kan worden aangesloten?

Elk alarm is te omzeilen en elk slot kan kapot, vertragen en afschrikken is dan ook de functie, zorgen dat je fiets beter beveiligd is dan de rest. Je fiets naast duurdere/mooiere fietsen zetten werkt ook erg goed. Een tracker is leuk maar als je tracker dan Bulgarije of iets dergelijks aangeeft heb je er ook weinig aan.
Knog scout moet je gemiddeld 2 keer per jaar opladen dus dat valt mee. Gaat gewoon met een usb c kabeltje. Als dief zou ik een andere fiets pakken als er bij beweging een 100db alarm afgaat. Dit werkt preventiever als een AirTag want dan is de fiets al weg.
Flix schreef:
zo 19 okt, 2025 12:58
Als ik die Loxure zie, dan denk ik: één flinke tik met een hamertje of zo op de luidspreker en het ding geeft geen kik meer. Zie ik dat fout, of zou dat idd het geval zijn?
Even via Google lens gezocht en de Loxure is gewoon een sticker merk!

Bij AliExpress en Temu koop je deze zelfde set voor nog geen 5 euro. Iedere 6 maanden 3 nieuwe batterijen plaatsen vind ik daarbij ook echt een groot nadeel.
Flix schreef:
zo 19 okt, 2025 12:58
Even via Google lens gezocht en de Loxure is gewoon een sticker merk!

Bij AliExpress en Temu koop je deze zelfde set voor nog geen 5 euro. Iedere 6 maanden 3 nieuwe batterijen plaatsen vind ik daarbij ook echt een groot nadeel.
RianGeenen schreef:
zo 19 okt, 2025 13:33
Een alarm zoals die Knog Scout, haal je die van de fiets af om op te laden? Of zet je de fiets dan naast een stopcontact?
Volgens hun site geldt 'The battery can last 2 to 6 months (pending usage) between charges'. Dus je hoeft het ding alleen maar op te laden voordat je een (lange) fietstocht gaat maken. Dus dat valt reuze mee. En dan met een powerbank opladen lijkt me een klusje van niks.

Een tracker is leuk maar als je tracker dan Bulgarije of iets dergelijks aangeeft heb je er ook weinig aan.
Mee eens (tenzij je jezelf ook op betreffende plek in Bulgarije bevind).
Maar een fiets wordt vaak gestolen in een onbewaakt moment, bv even plassen in een restaurant of zo. en dan kan die fiets o.h.a. nog niet ver zijn, zeker als de dief 'm moet optillen vanwege het slot. Bovendien wordt bij fietsdiefstallen een fiets vaak een paar staten verder 'kaltgestellt', om 'm later, bv 's nachts met een busje op te halen. Allemaal scenario's waar een tracker wel een bijdrage kan geven aan het terugkrijgen van je fiets.
John Jongerius schreef:
zo 19 okt, 2025 13:45
Knog scout moet je gemiddeld 2 keer per jaar opladen dus dat valt mee. Gaat gewoon met een usb c kabeltje. Als dief zou ik een andere fiets pakken als er bij beweging een 100db alarm afgaat. Dit werkt preventiever als een AirTag want dan is de fiets al weg.
Helemaal mee eens. Gebruik dit ding zelf al enkele jaren.
Bij mijn laatste langere trip stond de fiets buiten, en door de hevig stromende regen ging het alarm af (stond redelijk gevoelig afgesteld). Is wel schrikken midden in de nacht, zo ook gans de camping :oops:
Dan maar enkele trapjes gevoeligheid minder ingesteld.

Je kunt het alarm op het "device" (is de knog op de fiets zelf) ook uitschakelen, dan wordt de camping niet wakker maar jij wel in de tent ernaast via de app op je telefoon. Maar dan verlies je het afschrikeffect natuurlijk ... keuzes ...