Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 12 oktober 2025 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 12 oktober 2025

Hallo fietsers,

Zondag is het weer de tweede zondag van de maand dus tijd voor een Rondje Groningen. Het weer ziet er voor de lopers van de 4 mijl van Groningen prima uit. Wat mij betreft had het wel iets warmer mogen zijn, maar met een graad of 14 en windkracht 2 ziet het er prima uit. Met een rondje naar het (zuid/noord)westen zitten ook de lopers ons niet in de weg. Zin in een rondje van 70-75 km à 20 km/h met koffiepauze en wil je meefietsen? Meld je dan hieronder.

Tot zondag.
Groet, Petra.
Ik ben van de partij zondag!
Ik fiets ook mee!

Groet, Margo
Ik fiets ook mee!
Groet, Margo
En ik ben er ook bij,
Smitty (Maarten)
Wij zijn er ook bij, zondag.
Groetjes,
Geke en René
En ik rij ook mee,

In de berichten over het vorige rondje is er sprake van dat mijn fiets kapot was. En dat klopt, de kabel van de derailleur voor brak af, precies toen Margo af sloeg naar huis. Het vervangen ervan was lastiger dan ik dacht. Het halve stuur demonteren enzo. Dus ik heb op het terras van Margo uiteindelijk alleen een houten blokje klem gezet tussen de kooi en het frame en ben zo in 2-5 en 2-6 alsnog op eigen kracht thuis gekomen.

Tot zondag,
Kees
Ik ga ook mee. Tot straks!
Hi Petra,

Waar en hoe laat starten jullie eigenlijk?

Groet Tinke
Tinke schreef:
zo 12 okt, 2025 08:21
Hi Petra,

Waar en hoe laat starten jullie eigenlijk?

Groet Tinke
Gezien het tijdstip antwoord ik maar even.
We starten bij het Hoofdstation bij het Peerd van Ome Loeks, om 10 uur.
Groet, Jan
Ai, dat red ik niet meer. Fiets graag een andere keer mee.

Veel plezier,
Tinke
Hallo fietsers,

Dat was me een dagje wel. Vanmorgen in lange broek met drie lagen vertrokken naar het hoofdstation, met onderweg de voorbereidingen op de 4 mijl. Margo en ik hadden allebei een route richting Bakkeveen cq. drieprovinciënpunt en na een korte beraadslaging kozen we voor die van Margo. Even na tienen vertrokken we met zijn achten (René en Geke, Margo en Maarten, JanH, Cilia, Kees en ik, toch maar in korte broek) en reden we slingerdeslang richting zuidwesten, Peize, randje Roderesch naar Steenbergen. Daarna door de bossen, over de camping bij het Ronostrand en toen over een lange weg door het groen langs het drieprovinciënpunt.

Vlak voor Bakkeveen nog een enge situatie met twee heel onrustige paarden (niet mijn sterkste kant), maar we arriveerden heelhuids in Bakkeveen waar we in de dependance van restaurant de Slotplaats aan een tafel voor 8 konden zitten en we genoten van koffie/cola met appeltaart. Nadat JanH na de koffiepauze nog even op een holletje terugging om zijn helm te halen, togen we zuidwaarts door Waskemeer en konden we genieten van veel nieuwe wegen en weggetjes. Helaas hebben we (ondanks het waarschuwingsbordje) geen zoenende adders gezien (of stond er toch zonnende?), maar was het landschap qua herfstkleur ook prachtig.

Enkele kilometers voor Norg, juist toen we verzonnen dat het wel tijd was voor een boterhammenstop, had ik in een paar seconden een lege achterband, zwalkte ik richting de grassige berm en kukelde Cilia achter me door mij plotse manoeuvre met een salto ook in de berm. Gelukkig bij Cilia zonder erg. De achterband van mijn tweedehands trekkingfiets bleek compleet versleten, waarna ik met hulp van de heren les kreeg in gat opsporen, flink gat in de buitenband ontdekken, binnenband eruit, buitenband plakken met vier lagen textieltape, binnenband oppompen, weer erin frutten en voorzichtig verder pompen.

Snel een boterham oppeuzelen en we konden, heel voorzichtig, weer verder. De route en de rechtstreekse weg naar mijn huis waren gelukkig dezelfde: door Norg, door de bossen, langs Winde en via de Onlanden over de Drentse Dijk en rechtsaf tot aan het Eelderdiep. Daar nam ik afscheid van de groep, die noordwaarts richting Piccardthof reed, terwijl ik met Kees naar Haren reed. Even voor vieren (niet eens veel later dan normaal gesproken), reed ik met 88 km op mijn teller mijn straat weer in.

Soms een zonnetje en soms wat miezer, maar al met al een zeer aangename fietstocht, met dank aan Margo voor de route, met een gezellige club mensen. Ik was heel blij met alle hulp onderweg en heel blij dat ik niet hoefde te lopen. Als dank voor alle hulp en mentale support trakteer ik volgende maand op soep :wink: Tot dan!

Groet, Petra.
De route van vandaag
Route 2025-10-12.JPG
En nog twee foto's
PXL_20251012_120149710.jpg
Toen wisten we nog niet wat ons 100 meter verderop stond te wachten...
Afbeelding van WhatsApp op 2025-10-12 om 16.27.20_0dba12d8.jpg
Dit dus.