Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Testrit maken - Forum Wereldfietser

Testrit maken

Ik lees vaak op het forum het advies om vakantiefietsen uit te proberen d.m.v. een testrit. Ik ben aan het oriënteren op verschillende merken: Koga, Avaghon, Idworx en Santos, misschien Gaastra. Ik heb een paar vragen: Waar adviseren jullie mij om een testrit te doen voor de verschillende merken? Is het niet zo dat dealers willen weten of je 'm echt wil kopen voor je een testrit mag maken? Oftewel: mag je een testrit maken en niet beslissen of je 'm koopt? En hoe kun je 'het verschil' tussen fietsen voelen als je slechts een korte testrit mag maken? Is dan de juiste configuratie niet erg belangrijk zodat je eerlijk kunt vergelijken? (en dat zal toch niet standaard op de testfiets zitten?). Ik hoor graag jullie (goede) ervaringen en tips. Alvast bedankt!
Harold Sweers schreef:
za 04 okt, 2025 15:09
Ik lees vaak op het forum het advies om vakantiefietsen uit te proberen d.m.v. een testrit. Ik ben aan het oriënteren op verschillende merken: Koga, Avaghon, Idworx en Santos, misschien Gaastra. Ik heb een paar vragen: Waar adviseren jullie mij om een testrit te doen voor de verschillende merken? Is het niet zo dat dealers willen weten of je 'm echt wil kopen voor je een testrit mag maken? Oftewel: mag je een testrit maken en niet beslissen of je 'm koopt? En hoe kun je 'het verschil' tussen fietsen voelen als je slechts een korte testrit mag maken? Is dan de juiste configuratie niet erg belangrijk zodat je eerlijk kunt vergelijken? (en dat zal toch niet standaard op de testfiets zitten?). Ik hoor graag jullie (goede) ervaringen en tips. Alvast bedankt!
Bike4Travel. Verschillende merken (waaronder dan natuurlijk (als enige) ook Avaghon) en altijd ruimte voor een proefrit.

En Bergschenhoek "om de hoek" voor de hellinkjes en licht onverhard.
Volgens hun website, kun je gewoon vrijblijvend een proefrit maken:
https://bike4travel.nl/blog/adviesgesprek-plannen/
Harold Sweers schreef:
za 04 okt, 2025 15:09
Waar adviseren jullie mij om een testrit te doen voor de verschillende merken?
Daar waar ze jouw merken van voorkeur verkopen, bij voorkeur niet te ver bij je woonplaats vandaan, ook met de latere servicebeurten in gedachten. En tuurlijk willen ze jou een fiets verkopen. Maar een beetje medewerker begrijpt ook wel dat pushen averechts werkt. Het lijkt me vooral belangrijk om naar een zaak te gaan waar ze zinnig advies geven, doordat alle medewerkers ook wel eens met fietsvakantie gaan.
Storm schreef:Volgens hun website, kun je gewoon vrijblijvend een proefrit maken:
https://bike4travel.nl/blog/adviesgesprek-plannen/
Zo gewoon vrijblijvend was dat nu ook weer niet zoals we in een ander topic hebben geleerd, want ze willen wel iemand die in de markt is voor een nieuwe fiets (en het kan betalen). Maar als Harold voor zichzelf die laatste twee kan afvinken (fiets, geld) is het goed, of misschien des te beter want zo te lezen nemen ze wel lekker veel tijd om alles door te nemen over de fietsen van voorkeur om goed beslagen ten ijs te komen (wel geëquipeerd op de fietsstrook te verschijnen).
Meldt gewoon dat je wel degelijk serieus aan het kijken bent om een fiets te gaan kopen, maar dat je nog geen idee hebt wat er te krijgen is en wat er überhaupt allemaal mogelijk is en dat je waarschijnlijk ook vandaag nog niet wil beslissen maar dat je wel graag een proefrit wil maken. Mogelijk krijg je zoveel informatie te verwerken dat het sowieso niet slecht is om daarna eerst even voor je zelf te overdenken wat je precies wil hebben en wat wel of niet binnen je budget valt. Wat ook helpt is dat je even belt voor een afspraak en dat je niet op een voor hen druk moment komt. Veel succes.