Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1905 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38104 berichten
Toen jij in Rapperswil was, was ik hier bovenop een bergpas. Welke?
bergpas.jpg
Goed dat de Zwitsers aan een glad middenpad in de steile kasseienstraat naar de kerk en het kasteel van Rapperswil hebben gedacht. Kon ik daar per fiets makkelijk afdalen!
Dit was niet het geval bij de steile, hobbelige straat naar de Albrechtsburg in Meißen, 11 maanden geleden.
De tovenaar schreef:
wo 01 okt, 2025 18:54
Toen jij in Rapperswil was, was ik hier bovenop een bergpas. Welke?
bergpas.jpg
Ben je ook nog in Italië geweest, zie ik aan de vlaggen. Moet ik nog uitzoeken.
Gezocht met in het Italiaans "Monumento con angelo sul passo montano tra Italia e Svizzera" (monument met engel op bergpas tussen Italië en Zwitserland):
Het Ossuarium-monument (uit 1914-'18) bij de Tonale-pas.
https://www.google.nl/maps/place/Tonale ... FQAw%3D%3D
Klopt, de Tonale pas, beurt weer terug naar Martin.
Ditmaal niet in Zwitserland maar om beter te verspreiden met andere raad plaatjes tussendoor. Die is van iets eerder.
20250826_134528-bew.jpg
Kerkbrink Rolde

Herman
Klopt, inderdaad Rolde met de kerktoren op de achtergrond. Foto 26 augustus, door midden Drenthe gefietst als training voor Zwitserland en Liechtenstein. De volgende is voor jou.
Oké was ook niet al te moeilijk, ongeveer 6 km van mijn huis.

Volgende dan maar;
20250425_123518.jpg
Klopt Martin.
Waaraan herkende je het?
Volgende voor jou.
De Grebbeberg was de laatste maanden op TV te zien over de oorlog. Rhenen zelfs tweemaal zwaar beschadigd in 1940 en '44. Bovendien zijn er maar twee plekken in Nederland waar je vanuit zo'n hoge heuvel uitzicht hebt over een rivier. Deze of de St. Pietersberg onder Maastricht.
Bovendien was ik tijdens een schoolreis op de Grebbeberg in 1959, herinner ik me nog goed.
Hier is de volgende, misschien wat makkelijk. Maar waar stond mijn fiets?
Groot grijs gebouw.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
do 02 okt, 2025 23:50
Hier is de volgende, misschien wat makkelijk. Maar waar stond mijn fiets?

Groot grijs gebouw.jpg
Zurich Hbf
https://www.google.com/maps/place/Z%C3% ... FQAw%3D%3D
Op de geleidestroken voor blinden en slechtzienden, dus fout geparkeerd ook al is het maar voor even.
_Peter_ schreef:
vr 03 okt, 2025 01:17
Op de geleidestroken voor blinden en slechtzienden, dus fout geparkeerd ook al is het maar voor even.
Oeps 🤭 niet aan gedacht. Ik was per trein vanuit Landquart en had maar een kwartier tijd voor overstappen naar Zürich Lufthafen, even vlug een foto van de voorgevel.
Pfiets heeft het met het Hauptbahnhof van Zürich (mét een ü) helemaal goed.
Heel drukke station en net als in Antwerpen ook met meerdere sporen ondergronds. Zelfs twee 'Gleisen' meer dan op Leipzig Hbf, waar ik 11 maanden eerder ben geweest....
Wat hebben de Zwitserse spoorwegen overal schone en glimmende rijtuigen, alsof het koninklijke koetsen zijn op de Prinsjesdag in Den Haag.
Ik heb in mijn computer een apart bestand met "Stationsfoto's met fiets". Ik ga nooit op trein zonder mijn fiets mee, ook al is het maar tien kilometer. Zoveel mogelijk een stationsbord met fiets op de foto. Leuk om ernaar te kijken 8)
Zürich HBF-1.jpg
Pfiets, de volgende is voor jou.
Bij dit bordje was ik nog fris en energiek :lol: Volgende keer denk ik overigens wel 2x na als ik dit zie, op sommige plekken gaf de Garmin 17% aan.
Screenshot_20251003-153351_Gallery.jpg
Het klopt dat dit in de Jura is, kanton Neuchâtel.
Oh en ik heb even gecheckt er is Streetview :)
Ik kan m hier niet vinden https://climbfinder.com/en/ranking?l=497 :(