Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wildkamperen tussen de wolven? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wildkamperen tussen de wolven?

Natuurlijk is groot wild een mooi idee. Maar het worden er meer, behalve het risico op een ontmoeting met een enkel exemplaar kun je ook al een roedel tegenkomen. Ze eten heel wat vlees, op een zeker moment wordt het lastig om aan voedsel te komen. Hongerige wolven zullen brutaler worden. Zeker ten westen van Amersfoort komen ze tientallen keren per dag in de buurt van mensen. Het kan simpelweg niet anders. Daardoor kunnen ze minder schuw worden.
Ik vind het geen fijn idee in het donker op een natuurlampeerterrein. Onvermijdelijk heb je toch voedsel bij je tent.
Ik blijf die obsessie tegen wolven bijzonder vinden, terwijl honden vertroeteld worden. Het aantal incidenten op jaarbasis met honden overstijgt het aantal incidenten met wolven ruimschoots, en toch hoor je daar amper wat over en haalt men de schouders op.

Fikkie wil immers 'alleen maar spelen' of Fikkie 'is alleen maar een beetje waaks zijn territorium aan het bewaken' :roll:

Score Honden vs. Wolven tijdens mijn fietstochten sinds 2020: 17 - 0.

Ben ik bang voor wolven onderweg of tijdens het kamperen? Nee, absoluut niet.
Ben ik sterk op mijn hoede voor honden? Jazeker. Zelfs honden aan een touwtje zijn een gevaar (lees: eigenaar heeft het beest niet onder controle). Ook boerenerven zijn een groot risico omdat Fikkie de openbare weg ook als territorium opeist :roll:
Onvermijdelijk heb je toch voedsel bij je tent.
In landen als de VS en Canada is het heel normaal om eten dat je bij je draagt tijdens fiets/wandel/kampeertrektochten in een luchtafgesloten verpakking/box te doen of anders op een onbereikbare plek van de tent af op te bergen (touw aan een boomtak). Denken in oplossingen zeg maar, niet in problemen :)