Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alpen 2025 - Forum Wereldfietser

Alpen 2025

We hebben een mooie tocht gemaakt door de Alpen: Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Duitsland en daarna terug naar Nederland.
1800 km 23.000 hoogtemeters.

Oostenrijk Kaunertalerstrasse
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reschenpass
Afbeelding

Dolomieten Passo Sella
Afbeelding

Italië Passo Tonale
Afbeelding

Lago Di Mezzola
Afbeelding

Passo dello Spluga
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zwitserland Klausenpass
Afbeelding

Afbeelding

Sustenpass
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grosse Scheidegg
Afbeelding

Schwägalp pass
Afbeelding
Dat ziet er weer zwáár inspirerend uit! Mooi hoor en een hele prestatie.

In Oostenrijk begonnen dus en uiteindelijk naar Nederland gefietst? En wat was de opbouw van de Cannondale Touring (versnellingen e.d.)?
Heel mooie om te zien en je had ook prachtig weer hoog in de bergen. Daar ben ik wel een beetje jaloers op.

Heb je ook ergens je route staan misschien, zou ik graag eens bekijken om inspiratie op te doen voor mijn eigen route.
Pfiets schreef:
zo 28 sep, 2025 16:20
Heel mooie om te zien en je had ook prachtig weer hoog in de bergen. Daar ben ik wel een beetje jaloers op.

Heb je ook ergens je route staan misschien, zou ik graag eens bekijken om inspiratie op te doen voor mijn eigen route.
Ja, hier kan je onze route zien
https://ridewithgps.com/collections/622 ... wbBQgbStW8

De bedoeling was om terug naar NL te fietsen maar vanwege de weersomstandigheden het stuk tussen het Zwarte Woud en Trier met de trein afgelegd
Fedor schreef:
zo 28 sep, 2025 16:14
In Oostenrijk begonnen dus en uiteindelijk naar Nederland gefietst? En wat was de opbouw van de Cannondale Touring (versnellingen e.d.)?
Het weer was prachtig. Alleen de Passo Sella was wel erg druk, voor de rest goede route uitgezocht met rustige wegen.
Niet helemaal de route kunnen rijden zoals gepland, want Gavia, Torri di Fraele, Livignio, Bernina en Albula stonden ook op de planning maar werden door weersomstandigheden en te zwaar geschrapt.

Niet altijd de Zwitserse fietsroutes gevolgd omdat deze nogal steil en vaak onverharde wegen opzoekt. Als voorbeeld bij het rondje Grosse Scheidegg de rustige noordweg van de Brienzersee genomen in plaats van de fietsroute. Ook de Brunigpass via de normale hoofdweg gepakt. Alleen het laatste stukje was erg druk. Campings vaak wat hogerop gekozen zodat de klim in tweeën gesplitst kan worden.

Cannondale heeft 50, 39, 24 voor en 11-34 achter. Tassen: Ortlieb frontroller, Back panniers Crosso Expert Big.
Totaal 25 kg bepakking.