Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Retour Zürich - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Retour Zürich

Op de heenreis deze vakantie met de trein naar Basel. Gestart vanuit thuis, eerst naar Utrecht en daar in de ICE naar Köln. Daar zou ik een overstap hebben van 30 minuten, eerst een vertraging die constant opliep en vervolgens viel de hele trein naar Mannheim uit. Als klap op de vuurpijl was ook de lift in dat uur stuk gegaan en er is natuurlijk geen goot bij de trap.

Gelukkig met de hulp van NSI een reservering gekregen op een andere trein richting Mannheim, zelfs de ICE Basel. Helaas had ik die dag geen ticket direct naar Basel. Wel een vertraging van uiteindelijk iets van een uur. De ICE naar Basel reed op enkele stukken met flinke snelheden door. Mooie trein en veel fietsplekken vrij.

De volgende dag in een iets van 2 uur met de ECE151 (richting Milano Centrale) in Basel. Comfortabele instap en fietsen goed neer te zetten, met erboven plek voor de bagage. Ik had vanuit mijn stoel zicht op de bagage. Dat was al met al nog niet eens zo verkeerd want ik kwam vroeg aan in Basel en kon gelijk starten met fietsen. Maar toch is het best een kostbare reis want je hebt je tickets (totaal rond de 225eu) en je overnachting inclusief ontbijt (75eu). Ik had laat geboekt dus daardoor zijn de tickets dan wel duurder.
Mijn achterbuurvrouw is gisteren vertrokken per trein naar Padua in Italië. Weliswaar geen fiets mee, maar toch....
Zij heeft al gauw met tegenslagen te maken. De trein naar Innsbrück moest via Venlo omrijden vanwege kapotte rails bij Emmerich.
Klachten:
Vijf uur vertraging. Geen water uit de kraan en nergens eten aan boord.
Bed was vies, niet verschoond na de vorige passagier(s). Tot schaamharen op de lakens toe.
De lampen konden 's nachts niet uit.
De luidsprekers brulden de hele nacht door.
Niet bekend op welke station het volgende was gebeurd: het treinpersoneel moest vluchten voor de woedende meute treinreizigers.
Inmiddels zijn we ook weer terug uit Zwitserland. De heenreis ging per trein van Amersfoort naar Innsbruck met de nieuwe Nighjet met minicabines. Er is plaats voor ca. 8 fietsen maar begin september waren het er maar drie. Hoewel ik niet echt heb kunnen slapen in de trein was de 14uur durende reis (van 19u tot 9u de volgende ochtend) best wel comfortabel en je kreeg ontbijt op bed geserveerd. Lakens waren schoon, er waren toiletten en wastafels aan boord, luidsprekers stonden 's nachts uit. Voor herhaling vatbaar! Zie mijn video voor een impressie:
https://www.youtube.com/watch?v=rNtkfRI ... YB&index=3
En je ligfiets kon daarin ook probleemloos mee?