Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met je hond - Forum Wereldfietser

Fietsen met je hond

Binnenkort verschijnt in het tijdschrift De Wereldfietser een artikel over Debby van Schuppen, die samen met haar man en twee honden prachtige fietstochten maakt. Dit artikel laat zien hoe inspirerend en gezellig fietsen met een hond kan zijn, maar ook welke praktische uitdagingen daarbij komen kijken.

Om dit gesprek voort te zetten, hebben we op het forum een nieuwe categorie geopend: Fietsen met huisdieren. Hier kun je ervaringen delen, tips uitwisselen en de voor- en nadelen van reizen met een huisdier bespreken, bijvoorbeeld een hond

Bij voldoende belangstelling overwegen we bovendien een webinar of online bijeenkomst te organiseren over dit onderwerp.

Doe mee aan de discussie en deel jouw ervaringen of vragen in deze nieuwe rubriek!
Leuk, heb afgelopen zomer een klein weekje gefietst met mijn hond.
IMG_20250807_110011.jpg
de Wereldfietser schreef:
do 25 sep, 2025 10:12
Om dit gesprek voort te zetten, hebben we op het forum een nieuwe categorie geopend: Fietsen met huisdieren. Hier kun je ervaringen delen, tips uitwisselen en de voor- en nadelen van reizen met een huisdier bespreken, bijvoorbeeld een hond
Naar mijn idee helpt een toename in subforums een forum niet echt vooruit. Ik zou eerder voorstellen om juist de bezem te halen door het aantal subfora. Het hoeft niet allemaal op 1 hoop zoals bij Facebook, maar wat 'minderminderminder' op subforumgebied zou ik best fijn vinden.

"Fietsen met kinderen" is met 60 topics nou niet bepaald een hardloper (/-fietser) onder de subfora, en had wat mij betreft best "fietsen met kind en/of huisdier" of iets soortgelijks genoemd kunnen worden, ook omdat ik me bijvoorbeeld op fietskar/bakfiets gebied best wat raakvlakken en overlap zou kunnen voorstellen.

Maar ach, wat weet ik er nou van zonder huisdier en/of kinderen noch huisdier- en/of kinderwens ;)
Ik benader het Forum via het algemene menu, dus van het aantal subfora's lig ik niet wakker. Ik kijk naar de nieuwe berichten en of daar iets interessants bij staat.
We hebben even een snelle search gedaan op het forum naar wat er eerder is geschreven over dit item:

| *Fietsvakantie met hond* | Lange discussiedraad waarin fietsers delen hoe ze hun hond meenemen, kar gebruiken, rustmomenten etc. ([forum.wereldfietser.nl][1]) |
| *hondenfiets kar* | Discussie over welke hondenfietskarren er zijn, advies over aankoop en gebruik ervan. ([forum.wereldfietser.nl][2]) |
| *Advies gevraagd nieuwe fiets voor fietsvakantie met honden* | Iemand zoekt een geschikte fiets om een beladen hondenkar + bagage te trekken. ([forum.wereldfietser.nl][3]) |
| *Fietsadvies: Toerfiets en fietskar voor de honden* | Tips over de keuze van een toerfiets in combinatie met een hondenkar. ([forum.wereldfietser.nl][4]) |
| *Tips voor hondenfietskar?* | Praktische opmerkingen (gewicht, stabiliteit, koppeling, gebruik als bench) van mensen met ervaring. ([forum.wereldfietser.nl][5]) |
| *Ervaringen en tips hond(je) mee op fietsvakantie (Europa)* | Ervaringen van fietsers met hun hond tijdens meerdaagse tochten: transport, oefenen, nacht, etc. ([forum.wereldfietser.nl][6]) |
| *Wat is de perfecte hond voor tijdens fietsvakanties en meer?* | Discussie over welke hondenrassen of eigenschappen geschikter zijn om mee te fietsen. ([forum.wereldfietser.nl][7]) |

[1]: viewtopic.php?t=30756&utm_source=chatgpt.com "Fietsvakantie met hond"
[2]: viewtopic.php?t=22117&utm_source=chatgpt.com "hondenfiets kar"
[3]: viewtopic.php?t=37664&utm_source=chatgpt.com "Advies gevraagd nieuwe fiets voor fietsvakantie met honden"
[4]: viewtopic.php?t=31456&utm_source=chatgpt.com "Fietsadvies: Toerfiets en fietskar voor de honden"
[5]: viewtopic.php?t=34485&utm_source=chatgpt.com "Tips voor hondenfietskar?"
[6]: viewtopic.php?t=25381&utm_source=chatgpt.com "Ervaringen en tips hond(je) mee op fietsvakantie (Europa)"
[7]: viewtopic.php?t=15731&utm_source=chatgpt.com "Wat is de perfecte hond voor tijdens fietsvakanties en meer?"