Qua budget blijft het voor mij wat onduidelijk. Deze zit in ieder geval aan de bovenkant. Maar onderhandelen kan altijd.
Om de rok als kledingstuk niet uit te sluiten, zo heb ik tig posts geleden gelezen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Om de rok als kledingstuk niet uit te sluiten, zo heb ik tig posts geleden gelezen.
Alles doorgelezen, maar ik ben het spoor bijster hier nog iets zinnigs aan toe te voegenGrandonneur schreef: ↑vr 12 sep, 2025 21:49Volgens mij zijn we op een punt aangekomen dat fluffy (geweldige naam) te veel theoretische kennis verkrijgt en vergeet te fietsen.
Integendeel. Door het bezit van de zaak, een reisfiets naar wens, kan juist het vermaak beginnen, de fietsreizen. (-:RianGeenen schreef: ↑do 18 sep, 2025 08:56Wat misschien ook wel volledig on topic is:
Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak.
Voor het rijden met Rohloff met ketting zul je je ketting op spanning moeten kunnen brengen. Bij een derailleur fiets is dat de taak van de achterderailleur. Zonder derailleur kan dat op spanning brengen met een losse kettingspanner, een spanmogelijkheid door het verdraaien van de trapas (specifiek frame met excentrisch bottom bracket) of een spanmogelijkheid aan de achterkant van het frame ter hoogte van de achteras (specifiek frame met sliding dropouts, horizontale dropouts, rocker dropouts, excentrische dropouts).FluffyFox schreef: ↑wo 17 sep, 2025 20:27Ik houd ook nog steeds de optie in mijn achterhoofd om een (nieuwe?) mountainbike of hybride (met voldoende brede banden) te kopen met derailleur (zodat ik er komende zomer gewoon mee weg kan) die ik in de toekomst eventueel om kan bouwen naar een Rohloffnaaf en riem, al naar gelang mijn behoefte. Geloof dat er dan wel weer een speciaal frame voor nodig was, vanwege de riem etc., dus misschien is een derailleurfiets dan niet eens een optie?
Ons vermaak?RianGeenen schreef: ↑do 18 sep, 2025 08:56Wat misschien ook wel volledig on topic is:
Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak.
Da's een hoop fiets voor je geld zeg. Nieuwe Koga met Rohloff en riemaandrijving voor de prijs van een nieuwe Gudereit.