Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 14 september 2025 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 14 september 2025

Hallo fietsers,

De nazomer is na afgelopen weekend nu echt wel begonnen. Na een droog en warm afgelopen weekend kennen de dagen in deze week veel wisselvalliger weer, met prima temperaturen overigens. Vandaag was er maar één buitje, morgen en overmorgen wordt weer veel regen voorspeld en op dit moment zie ik 0 mm voor zondag. Wordt het een mooie fietsdag voor een Rondje Groningen? Laten we duimen voor een mooie zondag.

Fiets je mee? Zorg dan dat je uiterlijk 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks bent. Gezien de wind, Z/ZW4, ligt een rondje richting Drenthe voor de hand.

Tot zondag,
Petra.
Leuk.
Wij zijn zondag van de partij.
Geke en René
Ik kom ook.
Tot zondag!
Edith
Ik ga ook graag weer eens naar Drenthe,
Kees
Ben er ook weer bij!
BertV
Ik ben er ook weer eens bij. Tot morgen. Marianne
Hallo,
Met uiteindelijk 9 fietsers stonden we vanmorgen klaar bij het Peerd: René en Geke, Kees, Bert, Edith, Marten, Marianne, Margo en ik. Een heerlijke zon, wind uit het zuidwesten. Omdat er nog geen route was, bedachten de dames die ter plekke: langs wat mooie heidevelden. Gasselterveen en Balloöerveld moesten het worden en alles wat we onderweg aan heide spotten, was mooi meegenomen. We reden langs het Noordwillemskanaal en over het Hoornse dijkje naar Haren, over de schelpenpaadjes, langs het golfterrein en het lange fietspad langs 50bunder, waar we de eerste heide zagen staan. De heide in de voortuin van iemand in Zuidlaren telde niet, maar via Schipborg en het lange fietspad kwamen we eerst langs het Gasselterveen. We reden daarna door naar Gasselte en via wat slingerweggetjes door het bos over de toegangsweg naar Anderen, waar we voor het eerst met het Rondje Groningen bij de Herberg van Anderen op het terras zaten. Lekker aan de koffie met appeltaart.

Na onze koffiepauze fietsten we richting Rolde om tijdig rechtsaf te slaan en het Balloöerveld mee te pikken. Met name het eerste stuk stond nog flink in bloei. Na dit veld namen we afscheid van Marten en reden we verder via Taarlo, door over spoor, kanaal en onder de A28 om in Annen te komen. Daar stond de teller op 48 km. Tijdens de boterhammenstop aldaar bedacht ik het laatste stuk van de route. Door via kleine paadjes en wat landweggetjes, via het muziekpad en toen met een vrij rechte streep naar Peize. Door het dorp, over de grote weg dwars door de Onlanden, langs de uitkijktoren en over het bruggetje waar menig toerist met camera en verrekijker otters stond te spotten. Langs de Onlanderij, nog een stukje dijk en even later was Margo thuis en bleef Kees daar ook om zijn fiets te repareren. Zo togen we met zijn zessen langs de Piccardhof, door het Stadspark, over de Emmabrug om rond kwart over drie weer bij het Peerd te eindigen. Een heerlijke dag, met lekker en droog weer en een gezellige fietsgroep. In totaal 76 km op de teller. Bedankt allemaal!

Groet, Petra.
Mooi rondje!!
Bert

Bijlagen