Ik hoop dat je slaagt, toen ik de advertentie zag nadat Rian het plaatste, vond ik dat ook de gaafste fiets van alle aangeboden fietsen in deze thread.

Mooie kleur, stoer frame, voorvork is geweldig en een zeer goede Shimano groepset!
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik hoop dat je slaagt, toen ik de advertentie zag nadat Rian het plaatste, vond ik dat ook de gaafste fiets van alle aangeboden fietsen in deze thread.
Een kleine fiets kun je ook niet onbeperkt groter makenRianGeenen schreef: ↑do 28 aug, 2025 09:39Als de fiets maar lekker zit. En daar kunnen ze bij Peerenboom wel bij meekijken. Maat en zit is persoonlijk, ik denk dat die 57 cm groot zat is. Een kleine fiets kan je 'groter' maken, stuur verder van je af en omhoog, zadel omhoog. Een grote fiets kan je niet onbeperkt kleiner maken.
Echt? Jeetje, dat wist ik niet...Storm schreef: ↑do 28 aug, 2025 10:53Een kleine fiets kun je ook niet onbeperkt groter makenRianGeenen schreef: ↑do 28 aug, 2025 09:39Als de fiets maar lekker zit. En daar kunnen ze bij Peerenboom wel bij meekijken. Maat en zit is persoonlijk, ik denk dat die 57 cm groot zat is. Een kleine fiets kan je 'groter' maken, stuur verder van je af en omhoog, zadel omhoog. Een grote fiets kan je niet onbeperkt kleiner maken.![]()
Klassiek voorbeeld van een open deur.RianGeenen schreef: ↑do 28 aug, 2025 11:00Echt? Jeetje, dat wist ik niet...
Waarom dat?MaartenFtH schreef: ↑ma 08 sep, 2025 10:01en wil alleen er nog een setje smallere Marathon Plus banden onder zetten.
Klopt helemaal. Hiervoor had ik kleinere tassen. Daar paste alles in, maar het was proppen. In de nieuwe tassen neem ik precies hetzelfde mee (zelfs iets minder). Mijn totaal gewicht aan bagage is ongeveer 17 kg.Flix schreef: ↑di 09 sep, 2025 12:02Nu je een fiets hebt, en we dit mooie ding dmv de foto's mogen bewonderen, wil ik je nog wel ongevraagd advies geven.
Ik weet dat het o.a. is aangeraden om een reserve remschijf mee te nemen vanwege 'nauwelijks iets weegt en nauwelijks ruimte inneemt', maar denk er goed over na.
Jij hebt achterop de Ortlieb Back-Roller XL Plus tassen van gezamenlijk 70L inhoud. Aan het voorwiel ook vrij grote tassen gemonteerd. Die kun je dus volgooien met allemaal spul wat je wel eens nodig zou kunnen hebben. Bv reservekleding, kleding voor koud, voor nat, voor droog, voor warm, noem maar op. De valkuil met dit soort grote tassen is dat je de ruimte er dan ook voor hebt, en die dingen volstouwt. En wat blijkt in de praktijk van mensen die weken, maanden of zelf jaren wegblijven: je hebt veel minder nodig dan dat je dacht. In bijna elke blog van fietsers die voor langere tijd van huis zijn zie je dat ze gaandeweg tot dat besef komen, en spullen naar huis sturen. Soms meerdere keren.
Ik heb zelf die 70L tassen wel eens gebruikt, maar weggedaan vanwege te groot. Want je moet het wel allemaal meesjouwen, ook elke dag als losse tassen je hotelkamer in, en in bussen en treinen, etc.
Als je elke dag je gebruikte setje een handwasje geeft, heb je eigenlijk heel weinig nodig. En overal is wel een extra shirtje, onderbroek of handdoekje te koop. Ook hier geldt: Less is More!
Succes!