Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas voor Jonas H bar (namaak) - Forum Wereldfietser

Stuurtas voor Jonas H bar (namaak)

Hallo

Ik heb een stuur op mijn fiets zitten dat lijkt op een Jonas H bar.

Nu wil ik graag een stuurtas kopen daarvoor. De opening zou dan te bereiken moeten zijn via het grote gat in het stuur. Ik zou er mijn fotocamera in willen steken.
Nu ben ik zelf al op zoek geweest en iets als een agu rol bag stuurtas leek me wel wat. Maar deze tas it te klein voor mijn camera. Ik heb een sony a6600 met sigma 18-55 f2.8 lens erop. Dat is compact maar niet super klein. Je hebt ook varianten waar je dan een drybag in een beugel hangt aan je stuur. Maar dat wil ik ook niet. Dan duurt het even lang om mijn camera te nemen dan als ik hem gewoon in mijn voortassen steek.

Tegenwoordig zijn er veel merken die stuurtassen verkopen.

Zijn er merken waar ik zeker naar moet kijken.
Websites zoals die van den Ali of concurrenten daarvan vermijd ik.
Die agu geeft 1,5L op, net als restrap canister dus die zal dan ook we niet passen. Riverside actv geeft 2,5L op! Rose handlebarbag 2L en rechthoekig van vorm, topeak tubular 3,8L. Brooks scape 3L. Ortlieb velo sling 3L.

Ach er zal toch wel iets bruikbaars voor je te vinden zijn?
Wellicht is custom made een idee?

Ik heb zelf via https://timtas.nl/ een frametas gekocht. Daarbij een kartonnen 'mold' opgestuurd en een perfecte maat terug gekregen. De kwaliteit is erg goed (goede stof, afwerking is top, slimme bevestigingen).

download/file.php?id=28296&mode=view
Ook ik heb een tas laten maken door TimTas. Toevallig ook een voor een Sony @6 camera, met 16-70 lens.

Dat is een tas voor een normaal stuur, die je met klittenbandjes aan het stuur hangt.

Het materiaal van deze stuurtas is erg licht en toch best stevig.

Bij normale regen blijft de inhoud van mijn tas droog. Maar bij een stortbui zou er vocht via de stiksels naar binnen kunnen komen. (Dat is trouwens wel te fixen door het wat in te vetten ofzo.)

Ik heb jarenlang met deze tas gedaan. (Op mijn huidige fiets past de tas niet goed.)

In jouw geval, met zo'n apart stuur, ben ik benieuwd hoe de opening/klep zou moeten zijn, en hoe die zodanig ontworpen kan worden dat deze een regenbui doorstaat. Het kan ook zijn dat het openen en sluiten omslachtig wordt. Dan kan je inderdaad net zo goed de camera in een voor- of achtertas doen.

TimTas is niet heel goedkoop, maar je hebt dan wel een tas die precies past en aan jouw wensen voldoet die met de hand op een zolderkamer gemaakt is door een aardige medefietser uit Nederland.
Ik kan alleen maar aanvullen dat het werk dat Tim Tas levert van exceptionele kwaliteit is. Ik heb een prachtige doordachte stevige randonneurstas, (alsook een decaleur en en cable stop). Hij denkt mee met wat de beste oplossing en doet suggesties als hij mogelijkheden ziet. Mijn tas is van waxed canvas, dat is zeer robuust. De inhoud blijft droog, maar de buitenkant blijft wel even nat als het regent. Vrienden van mij lieten ook al tassen maken van lichter materiaal. Dat materiaal was gevoeliger voor beschadiging.

Ik zou durven beweren dat voor wat ie levert, hij goedkoop is. (Niet custom Amerikaanse, Franse, Japanse ... randonneurstassen zijn in ieder geval duurder)

Afbeelding