Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avontuur(tje) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Avontuur(tje)

Wat een toewijding aan het maken van deze ontzettend mooie video. Dankjewel dat je dit zonder reclame de wereld instuurt.
Dankjulliewel, Blokdoorn en Rian, het genoegen was geheel mijnerzijds wordt dan wel gezegd. En zo was het ook. Filmen is voor mij nooit een straf, en monteren eigenlijk ook niet, al kan ik in dat laatste soms wat doorslaan...

Van sponsoring o.i.d heb ik trouwens nooit iets willen weten, niet toen ik nog mtb-wedstrijden reed, niet met fietsreizen, en ook niet met dit. Sponsoring geeft verplichtingen, en verplichtingen geven een gevoel van onvrijheid, terwijl ik me juist vrij wil voelen, volledig vrij om mijn eigen pad te kiezen, eigenlijk altijd wel, maar zeker op reis
alma schreef:
do 07 aug, 2025 15:33
terwijl ik me juist volledig vrij wil voelen, volledig vrij om mijn eigen pad te kiezen, eigenlijk altijd wel, maar zeker op reis
Mooi gezegd!
En daarom hang ik op dit forum rond, om die droom levend te houden.
Na een inloopfase in Baskenland en Navarra, waarin ik rustig aan de belasting heb kunnen wennen, begint nu het echte werk: de eerste hoge bergen met ook meteen de eerste sneeuwvelden, die de voorbode zouden blijken van heel veel meer...

Busverbindingen zijn schaars in de Pyreneeën en zo werd Canfranc, dat vanuit Jaca goed bereikbaar is, het startpunt voor deze volgende etappe, langs de Spaanse kant westwaarts door natuurpark Valles Occidentales naar Lescun om vanuit dit Franse dorpje het berggebied ten westen ervan in te trekken. Over de grens, aan de Spaanse kant, ligt daar het nationale park Larra, een uitgestrekt karstgebied, spectaculair mooi, maar o zo ontoegankelijk, met moeilijk begaanbare paden waarop je letterlijk iedere stap je been kunt breken als je even niet goed oplet, maar veel vaker nog geheel zonder pad, dwars door het terrein, de steenmannetjes volgend door een doolhof van verweerd kalksteen.

Hoog in de bergen, onder de sterrenhemel , dwaalden mijn gedachten regelmatig af naar de oneindigheid van het universum en de eindigheid van ons aardse bestaan, meer specifiek: van mijn aardse bestaan. Ik heb dit verwerkt in de soundtrack, met daarin eeen aantal Amerikaanse spirituals. Maar de hoofdrol is, zoals gebruikelijk, voor de natuur, in al haar pracht en verscheidenheid

Enjoy:

https://vimeo.com/1114602937
Screenshot_20250831_120622_Vimeo.jpg
Screenshot_20250831_120657_Vimeo.jpg
Screenshot_20250831_121908_Vimeo.jpg
Screenshot_20250831_120845_Vimeo.jpg
Screenshot_20250831_121009_Vimeo.jpg
Wederom prachtige beelden! +1
En die maansopgang! 🤩