Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano 105 voorderailleur 3-speed - Forum Wereldfietser

Shimano 105 voorderailleur 3-speed

Vandaag ging m'n voorderailleur kapot. De gebogen geleidebladen, die de fietsketting naar links of rechts schakelt, zijn doorgesleten en er zitten scherpe bramen aan. De kettingschakels haken daaraan vast.
Probeerde op internet te bestellen, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Vaak is het gedeelte, die de zadelbuis omklemt, niet zichtbaar. Op vele websites is die Shimano 105 uitverkocht. Ik heb 3-speed voorbladen.
Over nog geen anderhalf week vlieg ik voor een fietstocht naar een ver land.
DSC09366.JPG
In 8 speed heb ik nog een FD-1057 liggen in zeer goede staat. Aanlas, maar je hebt de losse klemband. Is dat wat?
Apeldoorn voor ophalen.
Je kunt kiezen: Dura Ace FD 7703, met buisklem (31.8mm) of aanlas. nauwelijks gebruikt.
Als je dan toch aan de gang gaat zou ik gelijk de haaietanden vervangen van het grote kettingblad. En anders heeft https://www.defietsenmaker.nl misschien nog wel wat ouds liggen.
Bedankt en ga ik morgen verder bekijken wat te doen. Hopelijk dat fysieke winkels die hebben. Met al die zwarte e-bikes is de markt voor géwone fietsen niet meer wat het is. Heb geprobeerd met Dura Ace FD 7703 op Google, maar ik zag vaak buitenlandse websites en de prijzen zijn niet kinderachtig....
Je zou, als je naar fysieke winkels gaat, Fietslab in Groningen kunnen proberen. Bij de Herewegviaduct.
https://fietslabgroningen.nl/
Martin E. van Doornik schreef:
wo 27 aug, 2025 23:48
Bedankt en ga ik morgen verder bekijken wat te doen. Hopelijk dat fysieke winkels die hebben. Met al die zwarte e-bikes is de markt voor géwone fietsen niet meer wat het is. Heb geprobeerd met Dura Ace FD 7703 op Google, maar ik zag vaak buitenlandse websites en de prijzen zijn niet kinderachtig....
Sjefke heeft er 1 in de aanbieding als ik zijn bericht goed lees.
Ik zou Sjefke even een berichtje sturen Martin!

Zijn FD-7703 'braze on' is precies wat je moet hebben.

Opgericht winkels af gaan lopen op zoek naar een derailleur die al 20 jaar niet meer gemaakt wordt is als zoeken naar een ets van Rembrandt op de vrijmarkt :wink:

Enne..... bestel ook even een nieuw buitenblad :wink:
Shrek schreef:
do 28 aug, 2025 08:09
Enne..... bestel ook even een nieuw buitenblad :wink:
Die tanden, het verrotte derailleur..,

Bereid je alvast voor op complete aandrijving.
Ik ga ook 3 voorbladen kopen hoor, schrok wel van de versleten tanden. Vorige week reed hij nog heerlijk.
Ga nu die onderdelen van m'n gele Giant (vandaag precies 22 jaar oud) losmaken om als voorbeeld mee te nemen.
Eerst naar begrafenis toe (buurman overleden, slechts 57) en daarna fysieke winkels afgaan.
Anders voor de computer gaan zitten.
Martin, neem nu gewoon het aanbod van Sjefke aan misschien heeft hij ook nog wel bijpassend bladen voor je in de aanbieding, dan heb je misschien nog dit weekend al in huis.
_Peter_ schreef:
do 28 aug, 2025 12:16
Martin, neem nu gewoon het aanbod van Sjefke aan misschien heeft hij ook nog wel bijpassend bladen voor je in de aanbieding, dan heb je misschien nog dit weekend al in huis.
Helaas, bladen heb ik niet, althans niet voor racecrank. :cry:
Vanmiddag per auto meer dan 80 km langs fysieke fietsenzaken geweest. Gedemonteerde onderdelen mee als voorbeeld. Van Lauwerszee tot Eemshaven toe op één hand te tellen. In de showrooms alleen maar e-bikes te zien, zwarte troep. Geen gewone sportieve fietsen in leuke kleuren meer.
Eén zaak in Bedum gaat ze bestellen, komen dinsdag a.s. Maar ik ben ook op het aanbod van Pierre ingegaan. Je weet maar nooit, beter twee voorderaulleurs dan niets.
De luchtvaartmaatschappij heeft m'n fietsvervoer goedgekeurd en bevestigd. Spannend!
Shrek schreef:
do 28 aug, 2025 08:09
Opgericht winkels af gaan lopen op zoek naar een derailleur die al 20 jaar niet meer gemaakt wordt is als zoeken naar een ets van Rembrandt op de vrijmarkt :wink:
:idea: