Ik wil binnenkort mijn eerste vakantiefiets kopen (hiervoor twee keer ter plekke fietsen gehuurd) en kwam bij Decathlon in Amsterdam de Triban Trail 7 tegen. Op mij als niet-kenner komt het over als een prima ding (en heb totnutoe met andere spullen goede ervaringen met Decathlon) maar het prijsverschil met de fietsen die doorgaans op dit forum worden besproken is dusdanig dat ik mij afvroeg: wat is er mis met deze fiets? De Triban Trail 7 kost 400 euro en voor de goedkoopste aanrader die ik hier vond (VSF T400) moet bijna 1100 euro neergelegd worden. Wat verklaart het prijsverschil?
De VSF is een serieuze fiets met serieuze onderdelen. Niet overal de mooiste mischien, maar stuk voor stuk heel verdedigbaar en van redelijk tot top. En kompleet met naafdynamo, tubusdrager etc Banden hebben vast ook geld gekost. Moet een doorsnee gebruiker trammelant vrij mee op vakantie kunnen en met normaal onderhoud jaren lang plezier van hebben.danielbaars schreef:Ik wil binnenkort mijn eerste vakantiefiets kopen (hiervoor twee keer ter plekke fietsen gehuurd) en kwam bij Decathlon in Amsterdam de Triban Trail 7 tegen. Op mij als niet-kenner komt het over als een prima ding (en heb totnutoe met andere spullen goede ervaringen met Decathlon) maar het prijsverschil met de fietsen die doorgaans op dit forum worden besproken is dusdanig dat ik mij afvroeg: wat is er mis met deze fiets? De Triban Trail 7 kost 400 euro en voor de goedkoopste aanrader die ik hier vond (VSF T400) moet bijna 1100 euro neergelegd worden. Wat verklaart het prijsverschil?
Dit ding is typisch een voorbeeld van wat er gebeurt als je de inkoper z'n gang laat gaan. Het lijkt er op maar is het echt niet. Doet me denken aan waar die astronaut aan dacht bij de start: '20.000 parts, and all by the lowest bidder'
Dat ding in het voorwiel is een schijfrem, in de specificatie noemen ze het een v-brake . In beide gevallen heeft het geen merknaam dus is het bagger.
Verder verzinkte spaken, stalen stuur, geveerde voorvork, rare achtervork enz. Decathlon heeft echt wel aardige fietsen in het assortiment, maar deze is het dus niet