Additionally, paste this code immediately after the opening tag: in oktober een weekje fietsen - Forum Wereldfietser

in oktober een weekje fietsen

Hallo mensen,

Ik wil graag in oktober een weekje fietsen.. Ik heb dan schoolvakantie en wil mijn hoofd dan wel effe leeg fietsen!

Ik zit te denken aan Spanje of portugal.
Heeft iemand misschien tips? Of heb je zelf zin om mee te fietsen? De datum van vertrek is 21 oktober.

groeten Yvette Heijnen

Hoi,

Hoewel ik best alweer een weekje weg zou willen, kan ik niet met je mee (werken en sparen voor onze langere reis in december)...

Als je naar Spanje wil zou ik echt Andalusië overwegen. Mooie natuur, leuke plaatsjes en geweldige steden! Je kunt gemakkelijk goedkoop in steden als Málaga en Sevilla komen.

Misschien kun je Toscane ook in overweging nemen. Ik heb er nooit in oktober gefietst maar heb er wel een week rondgereisd. De kleuren zijn prachtig, er zijn minder toeristen en de temperatuur is met een beetje geluk ook nog erg aangenaam. Steden als Florence en Sienna en kleinere plaatsjes als Volterra zijn zeker de moeite van het bezoeken waard.

Veel plezier alvast!
Gudrun

Hoi Yvette,

Ik heb wel zin om mee te fietsen.
Die week heb ik ook schoolvakantie en had precies hetzelfde idee, alleen ontbreekt het nog aan iemand die mee wil :).
Als je soms nog wat meer wil weten kan je me mailen of een prive berichtje sturen.

Groeten, Ronald.

Mocht je voor Portugal kiezen. Dan is Oporto Lissabon (cascais en Sintra) een aanrader. Ik heb er niet gefietst maar in de steden en omstreken is veel te zien. Als ik mij niet vergis is het te Noorden van Oporto ook heel onbewoond. Oporto-Lissabon is zo'n 300km een mooie afstand die tijd laat om wat te bezichtigen.

Enfin... wanneer ik in november aan een nieuwe baan begin... ben ik zelf ook nog wel in voor een weekje fietsen... heb me overigens al wel opgegeven voor de hutten tocht.

Groeten, Willem

PS: Vanuit de landeninformatie nog een handig kaartje

http://www.kettler-verlag.de/nordportugal_karte.htm

Ik wil in die periode naar Berlijn fietsen. Ik ga dan voor een prikje met de terin terug (http://www.treinreiswinkel.nl), dus de CO2 emissie blijft beperkt.