Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vakantiefietser stickers op knooppunt borden - Forum Wereldfietser

Vakantiefietser stickers op knooppunt borden

Vraagje!

Is De Vakantiefietser winkel in Amsterdam een van de hoofd sponsors van de fiets knooppunt netwerk in Noord Holland?


Vandaag ben ik in Waterland (ten noorden van Amsterdam) geweest en zie op de knooppunt borden netjes een Vakantiefietser sticker geplakt naast de andere sponsors (ANWB, Provincie Noord Holland enzo).

De sponsors zoals ANWB en Provincie Noord Holland hebben allemaal een logo die gedrukt is op de boord zelf maar de sticker van De Vakantiewinkel was gewoon erop geplakt (niet zomaar een van de witte vierkante stickers zoals je op elke kruising in west Europa ziet tegenwoordig maar een doorzichtig versie die op het eerste blik een gedrukte logo lijkt te zijn) tussen de andere logos.

Mijn vraag is dit: De knooppunt network is een geweldig actie en heeft zeker duizenden euros gekost, heeft de winkel in Amsterdam hieraan mee betaald om fietsen te promoten of gewoon stickers erop geplakt zo dat het lijkt alsof ze een van de sponsors zijn?

Is dit een welkom contibutie tot fiets-infrastructuur in Nederland of een manier om extra aandacht te krijgen zonder sponsor geld neer te leggen?

Uiteraard dat laatste. Irritant is het wel.
Ze noemen dat marketing, ik noem het vervuiling. Alleen al de produktie van dat plastic en lijm is erg goed voor het milieu, alsmede het vervoer naar de winkel. Het verspreiden daarentegen is over het algemeen zeer milieuvriendelijk.

Hoi Ron,

Je kan de vraag toch gewoon aan mij stellen?

De stickertjes worden overal geplakt door enthousiaste klanten. Op onze site staan onder 'Acties' heel veel foto's van klanten. Ze komen overal: Rome, Frankrijk, Spanje, IJsland, Engeland, Laos, Schotland, Sikkim, Dubrovnik, Kirgizie. Als ik tijd heb, ga ik de foto's van vorig jaar nog op de site zetten.

En inderdaad wij sponsoren de knooppuntroutes met veel enthuosiasme, de borden waren alleen al gemaakt.

(En Marco, leuk om te weten. Ik ben jaren geleden met mijn drumstel in een studio opgenomen; ze wilden YYZ opnieuw opnemen, jou wel bekend, een 'immortal' nummer!)

Een welkom investering in fiets-infrastructuur dus! Goede actie!

Uit intersse - heeft het plakken van stickers zonder toestemming problemen opgeleverd?

Ik neem aan dat als ik mijn bedrijf zou promoten door openbare inrichting te beschadigen, iemand achter me aan zou gaan. Als ik mijn naam of mening op een bushalte schrijf ben ik een crimineel geloof ik - zit dat anders met een commerciele onderneming?

Is het zo dat als klanten zelf kiezen stickers van een bedrijf te plakken - dat als geen reclame campange gezien kan worden dat door de bedrijf zelf uitgevoerd wordt?

@ Froggy: :wink:

Is mij nog niet opgevallen. Ik heb al veel in het Gooi en Almere gefiets mbv van dit knooppuntennetwerk, maar geen sticker van de vakantiefietser is mij opgevallen...

De winkel kan er overigens weinig aan doen dat klanten zo enthousiast zijn en ze overal opplakken. Wel een gunstige bijkomstigheid voor Eric natuurlijk (gratis naambekendheid). Ik heb er geen last van...

Terug van m'n werk, zag ik toevallig vandaag 'n sticker boven de knop op 'n stoplicht in Heiloo (NH). Ze komen overal die Vakantiefietsers. :D :wink:

@ marcoschriek: Tuurlijk is 't slimme marketingtruuk. Maar ik zie er weinig kwaads in. Zo'n vetpot schijnt 't niet te zijn, om fietsenboer te zijn.

Marco

Ik vond (en vind) het stickertjesidee van Eric eigenlijk wel ludiek, alleen denk ik dat de "uitvoerenden" van de plakacties kennelijk wat doorschieten. Als iedereen die ooit een handvol van die dingen bij Eric uit de winkel heeft meegenomen even op zijn website had gekeken hadden ze waarschijnlijk niet Amsterdam en min of meer directe omgeving vol geplakt.
Ik heb er ook nog steeds een paar in huis en ondertussen heb ik er ook een paar, verspreid door Europa, geplakt. Van Thorn in Limburg via L'Escala in Spanje tot op een camping bij Płaska in N-O Polen. Waarom? Omdat ik het een geinig ding vind en omdat ik het leuk vind om op één of andere manier mijn sporen na te laten. Ik denk niet dat Erics omzet door mijn plakkerij ook maar een cent gestegen is... :?
Komt nog bij: mijn fiets komt niet uit Erics winkel, enkel wat kleine, handige dingetjes. "Sponsoren" van een zaak waar ik gewoon voor mijn spullen betaal komt niet bij me op, ook niet om reclame te gaan maken (tenzij daar een vorstelijk bedrag tegenover staat natuurlijk :lol: ).
Voor al diegenen die een probleem hebben met dit soort "promotie" nog een idee: Haal een handvol van die stickers bij Eric, neem een schaar, knip keurig rond het verkeersbordje en plak alleen dit op, zonder de naam van de zaak. Eric een kostenpost jullie een leuk stickertje en je (zoete?) wraak.... Wordt het daar leuker van???

Tsjonge,

Dient dit forum tegenwoordig alleen nog maar als het Eric Schuijt aanvalsplan.
Laat hem lekker zijn gang gaan. Hij heeft een grappige reclamestunt bedacht en aan de reacties op het forum te zien is deze uiterst geslaagd :D

In mijn ogen geeft Eric vaak goed advies, zowel in zijn winkel als op het forum.

Het lijkt wel of er mensen zijn die toch wel wat jaloezie voelen. Ik heb hier nog een stapel Wereldfietser-stickers liggen. Ik neem ze mee tijdens de volgende activiteit.

He Bert, heb jij nog wereldfietserstickers? Ik dacht dat ik de laatste had. Het zijn inmiddels verzamelaars-items geworden.

zou ik er van een van jullie twee een over mogen nemen.............lijkt me erg gaaf..............

groetjes Marion

wereldreis schreef:zou ik er van een van jullie twee een over mogen nemen.............lijkt me erg gaaf..............

groetjes Marion
Stuur mij even een Pb-tje met je adres en ik stuur ze op!