Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HS11 remhandel lekt - Forum Wereldfietser

HS11 remhandel lekt

Op mij Gaastra fyts zitten magura firmtech remmen. Mijn linker HS11 remhandel lijkt wat olie te lekken en voelt soms wat vettig aan. Ook moet ik de handel steeds verder inknijpen. Het stelschroefje heb ik al maximaal aangedraaid. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen?
Lokaliseren waar het lekt
Als dat de leiding is. Leiding vervangen
Als dat de remhendel is.
Nieuwe remhendel monteren
En als het de remhendel is, probeer een setje metalen HS33 exemplaren te vinden, die vind ik fijner dan de nieuwere plastieken.
Bedoel je die oude HS33 met dat rode wieltje aan de onderkant Jurr
Deze vind ik het fijnst:

Afbeelding
Met dank aan Saint Christopher voor de foto.

Een vervangend rood stelwieltje schijnt wel lastig te verkrijgen te zijn tegenwoordig. Al kwam ik laatst een aluminium vervanging tegen... op dacht ik het blog van M-Gineering. Ik meen dat Marten toen een setje gemaakt had voor een klant van 'm.
thanks, ik ga op zoek
Hoe oud zijn de remmen? Magura geeft namelijk maar liefst 5 jaar garantie op lekkage.
Dat weet ik niet precies, heb hem gebruikt gekocht
Blijkbaar in de trial-fiets-wereld te vinden, die zijn naast vakantiefietsers ook nog fan van HS33 remmen:

https://www.trialprod.com/gb/accueil/34 ... -hs33.html

https://trial-world.com/en/rim-brake-sp ... plete.html
De HS11 zijn notoir fragiele remhendels. Waar ik werk vervangen we ze, als ze kapot zijn, minstens door HS22. De oude HS33 zijn inderdaad de beste. Onbegrijpelijk dat ze veranderd zijn naar een plastiek ontwerp.
Weet je ook of Out-of-Stock op deze site betekent ‘kan morgen weer binnen zijn’ of ‘wordt niet meer gemaakt, je kunt wachten tot je een ons weegt’?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
di 19 aug, 2025 07:10
Weet je ook of Out-of-Stock op deze site betekent ‘kan morgen weer binnen zijn’ of ‘wordt niet meer gemaakt, je kunt wachten tot je een ons weegt’?
Zo ver kwam de onderzoeksredactie niet. Wel dat er dus blijkbaar minstens twee verschillende varianten zijn gemaakt en dat de tweede wel voorraad schijnt te hebben.

Afgezien van dat ik ze een keer aantrof op een tweedehands fiets die ik kocht heb ik verder geen ervaring met de aanschaf van aluminium TPA verstellers. Intussen rij ik al jarenlang met schijfremmen, dus het vervolg van de onderzoeksredactie laat ik over aan iemand die er daadwerkelijk zelf ook wat aan heeft ;)