Additionally, paste this code immediately after the opening tag: slijtageindicator andra 30 - Forum Wereldfietser

slijtageindicator andra 30

Hoe kan ik bij een Ryde andra 30 velg zien of deze versleten is.

Mijn voorwiel een Ryde sp19 heeft een sleufje in de velg maar volgens mij heeft de andra 30 dat niet, of is deze al zodanig versleten dat deze niet meer aanwezig is.

Alvast bedankt!
Die van mij heeft dat ook niet, en afgaande op de foto's op ryde.nl heeftgeen elke velg dat nog. Tegen de tijd dat het tijd wordt je velg te vervangen zie je overigens echt wel een verschil tussen waar je remblokken tegen de velg zijn gekomen en waar niet. En soms ben je te laat. :oops:
Andra 30 heeft die niet, als hij versleten is dan hij duidelijk hol in het midden van de rand
De slijtageindicator zit bij deze velgen ingebed (internal safety line). Maar best is om niet te wachten tot je die bereikt hebt.
https://www.ryde.nl/technology/
Dat zie je erg goed aankomen en op dat ogenblik is je velg al geruime tijd overduidelijk heel zwaar uitgehold.
Onder het remoppervlak zit een holle kamer waar je dan in kan kijken. Dit begon bij mij als een piepklein scheurtje dat vervolgens langer werd. Zelfs met die scheur erin gaf mijn velg geen krimp en was hij nog steeds kaarsrecht. Ik zou er dan niet meer mee gaan mountainbiken maar op asfalt met redelijk wat bagage doorrijden lukte nog.
Een Andra 30 is zo overgedimensioneerd dat je op dat ogenblik blijkbaar nog wel wat marge overhebt.