Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadelman - Forum Wereldfietser

Zadelman

Heeft er al iemand ervaring met de zadels van Zadelman? Volgens mij een soort doorstart van Lepper in een nieuw hip jasje. Maar het tour zadel ziet er goed uit!

https://www.zadelman.com/product/tour/
Nee, maar dank voor de tip! Leuk initiatief.

Maar voor die prijs heb ik ook een nieuwe Brooks, met verchroomde rails en een hoger afwerkingsniveau.

Hier moet het mes nog wel een keertje langs:
Zadelman.jpg
Wat is het probleem bij lerenzadels dat is het dek. Het dek is een stuk huid en hoe kom je aan het stukje dat het best geschikt is voor een zadel en wat is de prijs daarvan. Het is toch een beetje gokken, een velletje voor een zadel uit de huid van een dier halen.
Nee geef mij maar een product waarvan de mens het geheel kan beinvloeden, de eigenschappen, de kwaliteiten van de diverse onderdelen en wat het zadel uiteindelijk moet gaan kosten. En niet onbelangrijk de levensduur. Hoewel er moet ook een einde aan het zadel komen want we moeten met z'n alle wel aan het werk blijven. Interessant leer is nagroeibaar. De invloed van C02 ontgaat me even.
WimB schreef:
di 12 aug, 2025 10:21
Wat is het probleem bij lerenzadels dat is het dek.
Ik heb wel eens problemen gehad met een lederen zadel. Maar het dek was nooit het probleem.