Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 10 augustus 2025 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 10 augustus 2025

Hallo fietsers,

Na de regen van afgelopen weekend en begin deze week krijgen we nu weer mooie zonnige zomerdagen. En aanstaande zondag is er weer een Rondje Groningen. Wie fietst er mee met een rondje van ong. 75 km met koffiepauze? We vertrekken zoals gebruikelijk om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation.

Groet, Petra.
Hallo Petra,
ik ga graag as zondag lekker meefietsen, tot dan.
mvrgr.
Robert Roelfsema
Ik ben er ook weer eens bij.
Tot Zondag.
Ik kom zondag ook :D
René, zonder Geke
Ik ga ook graag weer eens mee.
Tot zondag,
Maaike
Hallo,
Omdat er zondag een lichte NW-wind staat en restaurant Eisseshof in Niehove over 1,5 maand gaat sluiten, heb ik een route gemaakt met een koffiestop in Niehove.
Tot zondag,
Groet, Petra.
Hallo allen,

Ik fiets graag weer een keer mee, nu ik een weekend gewoon thuis ben. Tot morgen! 😀👋🏼
Zoals het er nu uit ziet ben ik morgen in Groningen. Fiets graag weer mee.
Hallo fietsers,

Het Rondje Groningen was vandaag in één woord samen te vatten: prima! Prima weer, prima groepje, prima terras en prima route (al zeg ik het zelf :lol: ). Even na tienen vertrokken we met zijn achten: René, JanH, Cilia, Selma, Maaike, Robert, Bert en ik. Eerst door de stad en om het Noorderplantsoen heen, want daar wordt al druk aan Noorderzon gebouwd. Langs het Rietdiep de stad uit tot aan het Van Starkenborghkanaal. Door tot Aduard waarna we afbogen richting noorden, langs Fransum tot aan Ezinge. Daar even een korte suikerstop. Even later werden we gepasseerd door een sliert van wel 30-40 oude brommerrijders (zoals de rijders als de brommers). Met een best windje tegen, 3 met vlagen van 4, maakte we een korte lus. Even wachten op de brug bij Electra waarna we slingerdeslang door de weilanden zo tegen 12u in Niehove aankwamen. De mevrouw was een beetje boos omdat we haar meubelwerk verschoven, maar gezellig met de hele club onder de parasol aan de koffie/thee/cola met allerlei taartjes, jammie!

Na de koffiestop via Kommerzijl en een prachtig (aangelegd) natuurgebied naar Grijpskerk. Het laatste stuk tegenwind, waarna we vlak voor Lutjegast het Van Starkenborghkanaal weer kruisten (bergpunten!) en we daarna in een vrijwel rechte streep met de wind in de rug weer richting Stad togen. Ja, natuurlijk was er nog een boterhammenstop, waarin Cilia ons leerde dat Steradent (ook verkrijgbaar zonder kunstgebit) goed helpt om bidons schoon te krijgen. En voordat we het wisten reden we alweer langs de kerk in Leegkerk om even later via de wijk Vinkhuizen weer op het fietspad langs het Reitdiep terecht te komen. De bruggen hadden we mee, de drukte viel mee en met groen op het Emmaplein konden we mooi over het kruispunt richting station waar we na een rondje om het Peerd met zijn achten deze tocht tot een einde brachten met 76 km op de teller.

Lekker bijgekletst, weer een beetje bruiner en met handige tips op zak zwaaiden we elkaar gedag.
Tot de volgende keer!
Groet, Petra.
Was meer een mooie route Petra, bedankt.

De route:
Knipsel-1.JPG
En voor de schrijvers onder ons:
Knipsel-2.JPG
Was nog een foto vergeten....
PXL_20250810_084613773.jpg
Op weg naar het kerkje van Fransum.