Ik heb een Koga met een Rohloff-naaf, een jaar of 17 is ie. Heerlijke fiets.
Vorig jaar 10 weken in Spanje gefietst. De laatste drie weken trapte 'de 4' door en later de 6 en af en toe de 7. Heb hem afgelopen maart helemaal laten checken. De fietsenmaker, bekend met Rohloff, zei, dat de ketting er heel los op lag. Het tandwiel was volgens hem prima. Dus ik was blij en fietste weer fluitend verder, de 4 in Nederland nooit gebruikend.
Dit jaar 12 weken gefietst in Frankrijk en Italië. Na 2,5 week begon 'de 4' weer door te trappen. Echt irritant als je de Gorges de Verdon aan het beklimmen bent. Vanaf ongeveer week 9 begonnen de 6 en later de 7 weer moeilijk te doen.
Ik heb hem deze week weer naar dezelfde fietsenmaker gebracht. De Rohloff-specialist neemt alleen maar reparaties aan van fietsen, die bij hem gekocht zijn. Behalve in de wintermaanden. Nu zegt mijn fietsenmaker, dat dit probleem iets voor de Rohloff-fabriek is. Hij wil hem opsturen en verwacht dat de reparatie ongeveer 200 euro gaat kosten. De fiets zou dan na ongeveer twee weken weer terug zijn. En de naaf als nieuw. Als dat zo is, zou ik tevreden zijn. Maar ja, ik twijfel. Dalijk blijkt het veel meer te zijn en dan?...
Heeft een van jullie ervaring met een soortgelijk Rohloff-probleem en hoe is het reparatie-traject gegaan?
Vorig jaar 10 weken in Spanje gefietst. De laatste drie weken trapte 'de 4' door en later de 6 en af en toe de 7. Heb hem afgelopen maart helemaal laten checken. De fietsenmaker, bekend met Rohloff, zei, dat de ketting er heel los op lag. Het tandwiel was volgens hem prima. Dus ik was blij en fietste weer fluitend verder, de 4 in Nederland nooit gebruikend.
Dit jaar 12 weken gefietst in Frankrijk en Italië. Na 2,5 week begon 'de 4' weer door te trappen. Echt irritant als je de Gorges de Verdon aan het beklimmen bent. Vanaf ongeveer week 9 begonnen de 6 en later de 7 weer moeilijk te doen.
Ik heb hem deze week weer naar dezelfde fietsenmaker gebracht. De Rohloff-specialist neemt alleen maar reparaties aan van fietsen, die bij hem gekocht zijn. Behalve in de wintermaanden. Nu zegt mijn fietsenmaker, dat dit probleem iets voor de Rohloff-fabriek is. Hij wil hem opsturen en verwacht dat de reparatie ongeveer 200 euro gaat kosten. De fiets zou dan na ongeveer twee weken weer terug zijn. En de naaf als nieuw. Als dat zo is, zou ik tevreden zijn. Maar ja, ik twijfel. Dalijk blijkt het veel meer te zijn en dan?...
Heeft een van jullie ervaring met een soortgelijk Rohloff-probleem en hoe is het reparatie-traject gegaan?