Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader....onze ervaringen... - Pagina 21 - Forum Wereldfietser

Forumslader....onze ervaringen...

411 berichten
jpkool schreef:
wo 06 aug, 2025 15:53

heeft er iemand nog een tip om deze formslader weer tot leven te krijgen
Ik zou als ik jou was Jens, de man achter Forumslader, eens een berichtje sturen. Wie weet is 'ie slechts ten dele stuk en kan 'ie nog gerepareerd worden na deze zwemles. Resulteert vast in opsturen en flink wat geduld voor je Forumslader weer terug is. Maarrrr hij doet z'n best (-:
jpkool schreef:
wo 06 aug, 2025 15:53
...en in bakje met rijst gelegd.
Hoewel het vaak wordt genoemd -internet is óók een bron van foute informatie die maar wordt herkauwd- wordt dit afgeraden omdat de rijst isoleert en het vocht langer in het apparaat houdt, en ook vervuiling kan geven.
Trekt rijst het vocht er dan niet uit?

En wat zou dan een betere oplossing zijn om het vocht eruit te trekken?
Silica gel zakjes.

Afbeelding

Rijst helpt inderdaad geheel niet, maar blijft hardnekkig herhaald worden als dé oplossing, zelfs te zien in vele tv-series & -films.
Kattenbakvulling in een sok schijnt ook te kunnen helpen.
https://nabendynamo.de/en/products/headlights/ladelux/
Son heeft deze USB lader / koplamp nu
Ik weet niet welke versie je hebt maar ik denk dat je het beste (naast contact met Jens opnemen) de plastic buitenkant eraf kan halen en kijken of je eventuele lijm met een föhn er af kan krijgen. Die plastic buitenkant is een krimpkous en die kun je vast online wel ergens vinden. Als alles opgedroogd is en weer werkt. een glue-gun is ook wel handig om te hebben overigens.
Bison heeft ook vochtvreters, die silica gel zakjes moeten het ook maar doen, geen idee hoe je controleert of ze nog vocht opnemen behalve dan proberen vocht op te laten nemen. Zo werkt een lucifer ook vaak maar 1 keer.
Silica gel is dus níet als een lucifer slechts eenmalig te gebruiken.
Silica gel kun je in een oven regenereren.
Die kleine zakjes zou je ook een paar uur onder een gloei-of halogeen lamp kunnen leggen. (Foei toch, gloeilampen :roll: )
Bij losse silica gel kun je aan de kleur zien of regenereren nodig is. Bij zakjes kun je dat niet zien, gewoon af en toe verwarmen dus.

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
do 07 aug, 2025 04:42
Silica gel is dus níet als een lucifer slechts eenmalig te gebruiken.
Silica gel kun je in een oven regenereren.
Die kleine zakjes zou je ook een paar uur onder een gloei-of halogeen lamp kunnen leggen. (Foei toch, gloeilampen :roll: )
Bij losse silica gel kun je aan de kleur zien of regenereren nodig is. Bij zakjes kun je dat niet zien, gewoon af en toe verwarmen dus.

Groet,
Tom.
Nooit te oud te leren. Ik zal de zakjes dan ook niet meer bij het restafval gooien (of moet dit bij het chemisch?)
_Peter_ schreef:
do 07 aug, 2025 15:30
Nooit te oud te leren. Ik zal de zakjes dan ook niet meer bij het restafval gooien (of moet dit bij het chemisch?)
Nee, het is praktisch zand, niet giftig of schadelijk.
Ik zou die Forumslader een paar dagen op de vensterbank in de zon leggen zodat alle water weer kan verdampen.
DaVinci schreef:
do 07 aug, 2025 22:56
Ik zou die Forumslader een paar dagen op de vensterbank in de zon leggen zodat alle water weer kan verdampen.
Dat ook maar dan moet het wel weg kunnen en dan kun je beter de krimpkous er (voorzichtig) af halen.