Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht naar Azie (China) - Forum Wereldfietser

Fietstocht naar Azie (China)

Hoi!

Ik ben Femke en ik heb al een aantal jaar het plan om naar China te fietsen, onder andere omdat mijn broer er woont. Lange tijd is het een droom geweest, maar nu ben ik echt van plan om deze te laten verwerkelijken. Ik wil deze reis vanaf april 2026 gaan maken en zou het graag samen met iemand willen doen. Ik ben dus opzoek naar iemand die deze uitdaging met mij aan zou willen gaan of een deel met me zou willen fietsen!
Ik ben 30 jaar oud en werk als basisarts. In het verleden heb ik kortere fietstochten gemaakt waarvan de langste naar de middellandse zee is geweest. Sporten is mijn hobby, kiten, fietsen, hardlopen, zeilen, ik ben voor vanalles wel te enthousiasmeren. Ik ben een doorzetter, snel tevreden en maak gemakkelijk contact met anderen.

Als je ook deze droom/ambitie neem dan contact op!

Groetjes, Femke
Ik zou me gaan voorbereiden op de route met visa.
De 'hippie trail ' is weer open maar pittig in Pakistan. De midden route, dus om de Kaspische Zee wordt weer gedaan, bovenlangs. Maar het is ook weer iemand gelukt Turkmenistan met transit visum te doorkruisen. Ook de boot over de Kaspische Zee vaart weer. Visa China erg vaag, 15 of 30 dagen en daar doe je niet veel mee in zo'n groot land. Misschien een LOI regelen bij je broer of zijn werk ?
Pier.
( reakties onwaarschijnlijk, zit voorlopig in een internet vrij land)
Ik heb je even een berichtje gestuurd!
Hoi Femke,

Ik heb hetzelfde idee maar vanaf ongeveer april 2027, naar Singapore. Dan krijg ik pensioen en hopelijk dan nog steeds gezond. Ik sprak op de wereldfietsbeurs iemand die die vrachtboot heeft genomen vanuit Azerbaijan (onder Baku) maar het lijkt me nog een heel gedoe. Die fietser vertelde dat je niet weet wanneer die boot vertrekt. Bovenlangs moet je door Rusland.

Ik zou graag op de hoogte blijven van je plannen. Ik stuur je nog wel een pb.

Groet,
Phillip
Hoi Femke (of allemaal)
Ik wilde eigenlijk ook een berichtje plaatsen met dezelfde oproep.

Wilde in april 2026 naar ZO Azië fietsen (of misschien wel verder nl. wereldrond).
Ik heb diverse fietsreizen in EU gemaakt en naar Turkije. Maar zo'n lange en verre reis vind ik ook wel erg spannend. Dat is niet niks en een enorme uitdaging. Dus dit zou ik graag met andere samen willen doen. Of in ieder geval delen samen willen fietsen. Het gaat dan allemaal net iets makkelijker denk ik.
Ben erg makkelijk en kan met heel veel mensen door een deur (tenminste dat zeggen ze over mij :) ).

Ik heb mijn eigen tent, maar af en toe lekker een douch in een hostel / hotel is ook niet verkeerd. Fiets rond de 70km per dag, want dan kan je ook nog wat zien. Maar ben er ook niet fiets van grotere afstanden op een dag te doen.

Remi
Hallo Femke,

In 2020 was ik al eens aan deze tocht (naar Centraal Azië) begonnen. Helaas kwam toen Covid en moest ik in Bratislava omkeren. Ik zou de uitdaging toch graag nog eens aangaan. Het is op dit moment voor mij nog iets te ver vooruit gekeken, maar ik ben wel geïnteresseerd. Wij hadden destijds een app-groepje met een aantal mensen met hetzelfde plan, om contact te houden onderweg en stukken samen te fietsen.
Ik blijf graag op de hoogte van ke plannen!

groetjes, Cecile
Zou misschien ook wel een stuk mee willen fietsen. De hele reis zal waarschijnlijk tijd-technisch niet lukken, maar zoek ook nog een leuke uitdaging voor volgend jaar. Zowel Oost-Europa als Centraal-Azie lijken me tof om te fietsen.
Hé allemaal,
Misschien is het inderdaad een goed idee om eens de koppen bij elkaar te steken en gezamenlijk dingen uit te zoeken? Schilt voor ons allemaal veel werk en we kunnen gelijk avonturen en ideeën uitwisselen. En natuurlijk meer enthousiast worden over de enorme uitdaging die we tegemoet (kunnen) gaan.
Ik ga komende vrijdag eerst nog lekker fietsen naar Sardinië, maar 14 september kom ik weer terug en misschien kunnen we hierna wat afspreken?
Hoi Femke, klinkt als een mooi plan! Zelf waren wij (Carla en Rob) dit in 2020 van plan, maar 14 dagen voor vertrek ging NL op slot vanwege Corona. Een jaar later hebben we als alternatief 11 maanden door Europa gefietst. Volgend jaar 1 mei (we zijn dan 64 en 65) willen we ons oude plan weer oppakken om naar het verre oosten/Azië te fietsen. Een einddatum hebben we niet, omdat we dan gestopt zijn met werken. Het lijkt ons leuk om in het app groepje te zitten en ervaringen uit te wisselen. Groetjes Rob en Carla