Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rammelende koelschijf rollerbrake - Forum Wereldfietser

Rammelende koelschijf rollerbrake

Dag allen,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb een tweedehands fiets gekocht en tijdens het fietsen merk ik een vervelend gerammel. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat het de koelschijf? Van de shimano rollerbrake is. Zie foto.

Snelle check bij andere fietsen verteld me dat het normaal is dat deze iets los zit. Toch maakt het bij mijn andere fiets geen rammelend geluid tijdens het fietsen en bij deze wel. Het lijkt mij op wat overmatige speling.

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken (bijv slijtage of een missende opvulring oid), en of ik dit zelf kan oplossen?

Bvd!

Bijlagen

Hoi,
Je kan de rubberen ring vervangen die het rammelen hoort te voorkomen. Je hebt twee soorten, met 4 en 6 nokjes, dus je zou eerst even moeten kijken welke je nodig hebt.
https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... n-zwart-1/
Als die rem al oud is en veel en lang gerammelt heeft werkt het niet echt en is de beste optie een nieuwe rollerbrake.
Vergeet ook niet even wat vet in het daarvoor bestemde gat te spuiten, dat vergeet denk ik bijna iedereen.
Rollerbrake vet, van Shimano. Zal niet de eerste zijn die er gewoon wat smurrie induwt. Of er dot wd40 inspuit...

Hoogstwaarschijnlijk is de rollerbrake gewoon gaar. Wat betreft functie blijft hij het gewoon doen. Echter is dat gerammel natuurlijk irritant. Een nieuwe rollerbrake monteren is makkelijk. De moer welke de rollerbrake vastzet, niet snoeihard vastdraaien.
Allemaal hartstikke prima adviezen, maar je gaat toch niet met zo'n rem op vakantie mag ik hopen? En dan al helemaal niet de bergen in...

Kan prima functioneren in't vlakke land, maar bij enige vorm van heuvel danwel berg kies dan voor een set fatsoenlijke velgremmen of schijfremmen.
Dank voor de reacties allen. Ik ga er mee aan de slag.

Groet!