Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forum tijdelijk offline? - Forum Wereldfietser

Forum tijdelijk offline?

Ik kon gisteren opeens niet meer op het forum en vandaag wel weer en zie aan de datum en tijd van de berichten dat ik niet de enige ben geweest, wat ik dan weer niet zie is een berichtje van de beheerder over deze tijdelijke storing en wat de mogelijke oorzaak en oplossing was.
Of als het een geplande storing was warom dan niet even een bericht dat het forum tijdelijk even offline is?
Nu krijg je een verzoek om je aan te melden met een account (waarvan niks werkte) en vervolgens een 401 of 403 error, dat geeft de gemiddelde gebruiker weinig info en laat ze misschien denken dat ze zelf iets fout gedaan hebben.
Er is vrijdagmiddag onverwacht een technisch probleem opgetreden. Het betrof dus geen gepland onderhoud. Zoals de regelmatige gebruikers van het Forum weten, wordt onderhoud altijd ruimschoots van tevoren aangekondigd.
Het probleem is door de beheerder van het Forum tijdens zijn fietsvakantie opgelost. Waarvoor dank.

Moderator
Mooi dat de vakantievierder dat heeft weten op te lossen, dank daarvoor. Blijf ik wel de mening toegedaan dat als zich zoiets voordoet een wat duidelijkere foutmelding te zien zou moeten zijn indien mogelijk.
_Peter_ schreef:
za 02 aug, 2025 13:17
Mooi dat de vakantievierder dat heeft weten op te lossen, dank daarvoor. Blijf ik wel de mening toegedaan dat als zich zoiets voordoet een wat duidelijkere foutmelding te zien zou moeten zijn indien mogelijk.
Inloggen op het Forum was niet mogelijk, ook niet voor de moderatoren. We konden derhalve geen bericht plaatsen.
Bovendien, het Forum was onbereikbaar......... Tja, dan is het posten van een bericht een beetje lastig. En de foutmelding die je als gebruiker kreeg, liet m.i. aan duidelijkheid niets te wensen over:
Foutmelding.jpg
En ja, plotselinge technische problemen hebben als vervelend kenmerk dat ze zich onverwacht voordoen :(

Moderator
Ik kan bevestigen wat moderator schrijft. Ik ben op fietsvakantie in Ierland en anderen die iets kunnen oplossen zijn dat ook. De website ging offline door een technisch probleem wat niemand kon voorzien. Was op zich niet moeilijk op te lossen maar je moet wel internet hebben en dat is niet overal even goed.
Ik heb een laptop bij me :-). Die heb ik meegesjouwd in de Wicklow bergen. Ze zijn niet hoog maar het stijgt en het daalt de hele tijd. Dan weet ik in ieder geval waarvoor ik hem omhoog heb gefietst :lol:

Hopelijk blijft het verder rustig. Als het even duurt voordat een bepaald probleem wordt opgelost dan weet je hoe dat komt.
Groeten uit Galway, Phillip
_Peter_ schreef:
za 02 aug, 2025 13:17
Je leven hangt er niet vanaf he...

Dank Philip voor het oplossen zo tijdens je vakantie, het was uiteindelijk super snel geregeld!
Phillip bedankt :D :D
Phillip bedankt voor je inzet tijdens je fietsvakantie en ook op andere tijden. Zonder de vrijwilligers, geen forum.