Ik ben op zoek naar een nieuwe set banden voor onze 26" tandem.
We rijden altijd bepakt, 80% asfalt, maar zeker ook wel 20% off-road: boswegen, (ruige) gravelpaden binnen Europa.
We hebben er nu nog schwalbe dureme 26x2.0 op liggen, maar die zijn klaar voor de vuilbak.
Deze worden niet meer gemaakt, de almotion is ook niet meer in 26" te krijgen.
Prioriteit is voldoende dik: 2.0-2.2, en een goed evenwicht tussen stevigheid en rolweerstand.
Een aantal banden die interessant lijken:
continental contact urban
continental ride tour
continental top contact II (duur)
schwalbe big ben
schwalbe big apple motion (een nieuw model van 2025, nog moeilijk te vinden, duur)
Waar we wel vaker last van hebben is snakebite op de achterband als we gravelpaden met veel bulten en stenen rijden. Ik dacht om misschien een stevigere band achteraan te plaatsen, bv een schwalbe pick-up.
Waar rijden jullie mee nu 26" banden moeilijk te vinden zijn?
Benieuwd naar ervaringen met bovengenoemde banden, of andere tips!
We rijden altijd bepakt, 80% asfalt, maar zeker ook wel 20% off-road: boswegen, (ruige) gravelpaden binnen Europa.
We hebben er nu nog schwalbe dureme 26x2.0 op liggen, maar die zijn klaar voor de vuilbak.
Deze worden niet meer gemaakt, de almotion is ook niet meer in 26" te krijgen.
Prioriteit is voldoende dik: 2.0-2.2, en een goed evenwicht tussen stevigheid en rolweerstand.
Een aantal banden die interessant lijken:
continental contact urban
continental ride tour
continental top contact II (duur)
schwalbe big ben
schwalbe big apple motion (een nieuw model van 2025, nog moeilijk te vinden, duur)
Waar we wel vaker last van hebben is snakebite op de achterband als we gravelpaden met veel bulten en stenen rijden. Ik dacht om misschien een stevigere band achteraan te plaatsen, bv een schwalbe pick-up.
Waar rijden jullie mee nu 26" banden moeilijk te vinden zijn?
Benieuwd naar ervaringen met bovengenoemde banden, of andere tips!