Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatief Ibañeta vanuit St Jean Pied-de-Port - Forum Wereldfietser

Alternatief Ibañeta vanuit St Jean Pied-de-Port

Ik vroeg me af of er nog fietsers geweest zijn die de alternatieve steilere variant van de klim naar Roncevalles al ooit beklommen hebben. De route Napoléon D428 - Route D'Arnoztegi D 428 brengt je dan naar de Spaanse grens, buigt terug noordwaarts en daalt dan tot Orbaizeta en Aribe om uiteindelijk op de 'normale' weg uit te komen ter hoogte van camping Urrobi.
Dit alternatief zou +18km, steiler, maar mooier en vooral rustiger fietsen zijn... Ben benieuwd.
Rokon schreef:
za 26 jul, 2025 08:58
Ik vroeg me af of er nog fietsers geweest zijn die de alternatieve steilere variant van de klim naar Roncevalles al ooit beklommen hebben. De route Napoléon D428 - Route D'Arnoztegi D 428 brengt je dan naar de Spaanse grens, buigt terug noordwaarts en daalt dan tot Orbaizeta en Aribe om uiteindelijk op de 'normale' weg uit te komen ter hoogte van camping Urrobi.
Dit alternatief zou +18km, steiler, maar mooier en vooral rustiger fietsen zijn... Ben benieuwd.
Niet zelf gefietst, maar rustiger? Zo druk vind ik de N-135 niet. Misschien omdat het beide keren dat ik er reed, zeek van de regen. :? Mooier? Ik heb die NA-2030 en NA-140 die je dan na de D428 moet hebben een stukje afgestreetviewd, maar ik zie toch vooral veel bomen en dus weinig uitzicht. Voor zwaarder, mooier en om kan ik je zeker de Somport aanraden. :wink: Maar misschien heb ik net de verkeerde stukken gezien op Streetview en komt er na mij iemand die mijn indruk volkomen ontkracht op basis van echte ervaring!

In elk geval veel fietsplezier gewenst,

Carl
Hoi, ik heb de Somport al gereden en de Ibañeta al 3x, 1x vanuit Pamplona en zag eigenlijk toevallig de geblokte weg in OpenFietsMap die mss een waardig alternatief bood. Ik heb ook wat op Google Earth gekeken en het ziet er buiten de eerste 10km redelijk open uit. ChatGPT meldt enkel dat de eerste 4km steil zijn, maar dat er veel 'views' zijn??
Ik hoop dat iemand het stuk al effectief gereden heeft

Thx alvast