Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorstellen voor uitbreidingen website wereldfietser.nl - Forum Wereldfietser

Voorstellen voor uitbreidingen website wereldfietser.nl

Tijdens de afgelopen ledenvergadering is aangegeven dat de website van de wereldfietser wel wat meer informatie, teksten en andere zaken mag bevatten. Het forum loopt goed, maar andere delen van de site worden duidelijk minder vaak vernieuwd. Mijn vraag is dus ook: doe mij die goede ideeën.

Denk bijvoorbeeld aan:

* Meer aandacht voor fietsers onderweg. Bijvoorbeeld door het overnemen van stukken tekst uit weblogs van fietsers onderweg. Vanzelfsprekend na toestemming van de auteurs.

* Denk aan het reviewen van nieuwe fietsonderdelen, tenten of fietstassen.

* Denk aan het onder de aandacht brengen van interessante websites.

* Extra categorieën op het forum. Of juist minder.


Er zijn vast nog veel meer ideeën. Geef ze door via de reacties. Let wel, start geen discussie over de ideeën. Het is puur voor het verzamelen.

Bladerend door het tijdschrift kom ik op de volgende ideeën die ook voor een uitvoering op website of forum geschikt zijn:

* columns
* produktbespreking
* handige (fiets/kampeer)tips (vb. laatste aflevering ging over handige toepassingen van SeamGrip)
* kampeerkookrubriek
* tijdschriften- en boekbesprekingen
* fietsers onderweg (kan i.c.m. tips over leuke reisblogs)

Ik denk ook aan tips voor het fietsreizen.

Voor wat betreft materiaal kun je denken iets als m'n website http://www.vakantiefietsen.tk (geen reclame! gewoon als idee).

Verder een deel gezondheid, een deel voorbereiding, een deel fietstechniek (de materialen dus, en geen ruzie maken wie het mag schrijven mensen :lol:), een deel fiets-techniek (hoe schakelen, hoe te sturen, wanneer de banden hard en wanneer zacht, enz.), en zo verder. Wellicht kan het ook in het forum geïmplementeerd worden als Sticky's. Ik ben best bereid om vanuit mijn persoonlijke kennis een neutraal deel over kampeermaterialen te schrijven. Uiteraard dan iets uitgebreider dan voorgenoemde website.

(Oow ja, vanavond even m'n onderschrift aanpassen naar 1 regel... :roll:)

Er staan al interessante zaken vermeld.

Er moet alleen denk ik worden gekeken hoe fiets-gerelateerd het moet zijn. Voor bijvoorbeeld algemene kampeerzaken zijn al uitstekende informatiesites als hiking-site.nl e.d.

Zaken als fietskwaaltjes (gezondheid) onderweg, productbesprekingen, fietstechniek e.d. kunnen zeker een aanvulling zijn.

Fietsers onderweg lijkt me leuk om te lezen als thuisblijver en leuk/handig voor fietsers onderweg.

Ooit heb ik hiervoor een opzetje gemaakt, maar het is nog niet helemaal uitgewerkt. Ik wil wel even kijken of ik het nog ergens heb en misschien nieuw leven inblazen. Althans, als daar behoefte aan is.

Groet, Rena :wink:

Gooi maar over de schutting. Het gaat nu alleen maar om het verzamelen van de ideeën, niet over de haalbaarheid, wenselijkheid of andere zaken :wink:.

Ik vind de Blokjes Om van o.a. fedor erg de moeite waard om in een aparte rubriek te zetten. Dus... tochtjes overal in Nederland. Iedereen zet z'n favoriete fietsroute erin, en als je er dan eens in de buurt bent (bijvoorbeeld voor familiebezoek) kun je eens het favoriete rond je van een ander fietsen.
Rubriceren per provincie?

Groet, Quirien

Quirien schreef:Ik vind de Blokjes Om van o.a. fedor erg de moeite waard om in een aparte rubriek te zetten. Dus... tochtjes overal in Nederland. Iedereen zet z'n favoriete fietsroute erin, en als je er dan eens in de buurt bent (bijvoorbeeld voor familiebezoek) kun je eens het favoriete rond je van een ander fietsen.
Rubriceren per provincie?

Groet, Quirien
Dit hoort naar mijn mening niet bij de wereldfietser thuis. Hiervoor bestaan al andere clubs. Kijk hier bijvoorbeeld maar eens: http://www.fietsen.123.nl/fietsroutes%20elders.htm


Moderated: Vragen en klachten over moderaties graag aan de betreffende moderator of mij (Jarno) sturen en niet in een ander topic aanhalen.

Misschien een uitbreiding van het profiel van forumleden tot een soort persoonlijke pagina. Bv door de mogelijkheid om wat fotootjes te plaatsen of wat meer (persoonlijke) informatie te geven (zoals welke fiets je rijdt o.i.d.).