Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan? - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan?

352 berichten
OK het lijkt dat de velg ook een klap heeft gehad. ( ik kijk op mobiel dus misschien verkeerd)
Je ziet een stukje reflectieband van de buitenband uitsteken. De velg is nog net zo recht/krom als pak en beet een jaar geleden. Mijn spaaksleutel past niet op deze nippels, ze zijn dikker dan 3,5.
In ieder geval weer een mooi excuus om die ook aan te schaffen, en inderdaad lijkt 1 nippel aan een kromme spaak te zitten.
Nou, dat liep niet helemaal hoe ik het had gehoopt. Een stuggere band betekend dat iets anders moet buigen.
IMG-20250704-WA0002.jpeg
18.888 km, 0 gebroken spaken. Nieuw wiel is besteld.
Te weinig ervaring zou dit met een dubbel gebuste velg voorkomen kunnen worden. Persoonlijk denk ik van wel.
RianGeenen schreef:
vr 04 jul, 2025 11:09
Nou, dat liep niet helemaal hoe ik het had gehoopt. Een stuggere band betekend dat iets anders moet buigen.

IMG-20250704-WA0002.jpeg

Tyreglider al geprobeerd? In plaats van een hevel (de ouderwetse bandenlichter) De goeie geven inderdaad mee.
Oké, ik was misschien onduidelijk. Het is tijdens het rijden gebeurt. Het monteren van de band was geen probleem. Na een kleine week lekke band aan de velgkant, dus ik op pad met een nieuw velglint en een plaksetje maar het wiel is op. Ik vind het prima met deze kilometerstand.
RianGeenen schreef:

IMG-20250704-WA0002.jpeg

Welk merk en type velg?
Deze week een beetje pech met de fiets.

Gister een lekke band wat uiteindelijk een losgeschoten hieldraad bleek van de buitenband. Niet meer te monteren dus. En dus gister een nieuwe binnen en buitenband geplaatst.

Vandaag de test of alles goed zat. En onderweg mijn derailleurwieltje verloren.
Deze gelukkig weer terug gevonden (was niet dichtbij huis) en weer terug gemonteerd
Nu alleen nog het afdekplaatje weer monteren. Want die was ik wel kwijt.

Dus zo op zoek naar een plaatje om die weer terug te monteren :)
Poppink schreef:
vr 04 jul, 2025 12:37
RianGeenen schreef:

IMG-20250704-WA0002.jpeg

Welk merk en type velg?
Kom ik op terug, de fiets staat nu ergens anders. Dat is het grote nadeel van bakfietsen/cargobikes, je hebt een grote bus of flinke aanhangwagen nodig om ze te vervoeren als ze stuk zijn.
M276 schreef:
vr 04 jul, 2025 12:39
Nu alleen nog het afdekplaatje weer monteren. Want die was ik wel kwijt.

Dus zo op zoek naar een plaatje om die weer terug te monteren :)
Wat bedoel je met afdekplaatje?
Om het lagertje van het wieltje te beschermen.