Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pendix. - Forum Wereldfietser

Pendix.

Ik heb nu ca 2 jaar een Pendix systeem en zou het niemand aanraden. Veel problemen dien zich altijd voor als ik in het buitenland ben. Meestal motorstoringen, veel ellende tussen contacten accu en motor. Het is dus een uiterst onbetrouwbaar systeem. Vandaag weer problemen met de motor en naar een dealer in Wislar geweest. Die kon het probleem niet verhelpen en meldde en passant dat hij is gestopt met het systeem omdat de after sales hem veel te veel tijd kostte. Balen dus voor een systeem waar ik toch €2000.- voor moest ophoesten.
Merkwaardig,
Mijn vrouw heeft dit systeem nu bijna 2 jaar en is er zeer tevreden over
Net terug van een fietsreis door Duitsland en Nederland 1200 km

Het systeem is destijds ingebouwd door de Nederlandse hoofdealer
Je hebt misschien een “maandagmorgen” exemplaar
Sterkte er mee
Dirk
ik fiets nu voor het 6de jaar met pendix. Nog de zelfde accu's. Capaciteit is wel wat afgenomen maar werken nog prima. Je probleem met de contacten tussen accu en motor is meestal een klein probleempje. de connector, waar de accu contact mee moet maken, zit niet altijd netje haaks in de grondplaat gemonteert. Oplossing grondplaat los halen, connector loshalen pasranden schonmaken en daarna alles zorgvuldig weer inelkaar. Als alles goed zit kan je de connector in de grondplaat een beetje uitrekken. Als je die weer loslaat moet die weer netjes terugveren. Nadat ik dit bij onze 2 fietsen heb gedaan, jaren geleden, nooit geen last meer.
Merkwaardig.
Wij reden 5000 km naar Izmir, Turkije zonder een probleem.
Pier.