Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 190 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3787 berichten
3-s schreef:
zo 22 jun, 2025 08:18
R0000613-01-01.jpeg

De koga-miyata en de Velo Orange op de Großglockner-Hochalpenstraße.
Wat een uitdaging.
Wij hebben de Großglockner-Hochalpenstraße vorig jaar met de auto gedaan.
Ik trof deze fiets aan en kon mijn ogen er niet vanaf houden.
Het gaf mij een impuls om toch volgend jaar maar Ebike aan te schaffen en weer te genieten van bergen en dalen.
IMG-20240915-WA0000.jpg
Foto's van de Großglockner-Hochalpenstraße
link https://photos.app.goo.gl/4ggeV8ewSGz3knER9
janenliseth schreef:
zo 22 jun, 2025 09:36
Wat een uitdaging.
Wij hebben de Großglockner-Hochalpenstraße vorig jaar met de auto gedaan.
Ik trof deze fiets aan en kon mijn ogen er niet vanaf houden.
Het gaf mij een impuls om toch volgend jaar maar Ebike aan te schaffen en weer te genieten van bergen en dalen.
Wat een goede stimulans!
3-s schreef:
R0000613-01-01.jpeg

Like.
3-s schreef:
R0000613-01-01.jpeg
non-fixie schreef:
vr 20 jun, 2025 21:38
De Méral en de Gazelle in de Vaucluse vanmorgen:

IMG_20250620_095532227_HDR.jpg
Mooi fietsen, en mooie setting met die bergen op de achtergrond! :D

Van mij ook maar een tweetal plaatjes, van een tweetal verschillende fietsen:

Santos TM3, onderweg naar Berlijn eerder dit jaar:
Mijn default reisfiets
Afbeelding

Wind #89, onderweg op de Utrechtse Heuvelrug:
Op maat gemaakte fiets, gebruik soms ook als reisfiets. Is superieur aan de Santos op vlak van fietsplezier :)
Afbeelding
3-s schreef:

pimp.jpeg

3-s, ik heb je foto wat gepimpt om de fietsen beter te kunnen bekijken, het gebeurt niet elke dag dat je een oude Koga ziet met een RHerse-crank ;). Heb je die vork custom laten maken? En de cantilevernokken lager laten zetten achteraan? Hoe breed kan je nu gaan met de 650B banden? Serieus voertuig geworden.
CarlW schreef:
ma 23 jun, 2025 10:00

pimp.jpeg

3-s, ik heb je foto wat gepimpt om de fietsen beter te kunnen bekijken, het gebeurt niet elke dag dat je een oude Koga ziet met een RHerse-crank ;). Heb je die vork custom laten maken? En de cantilevernokken lager laten zetten achteraan? Hoe breed kan je nu gaan met de 650B banden? Serieus voertuig geworden.
Heel leuk, Carl :-)

De vork is de Barnacle Lite van Stridsland. 1″ threadless, voor oude frames met een 1″ balhoofdbuis.

Het frame is een Terra Runner van 1990 uit de offroadlijn van Koga Miyata.

De Terra Runner en de Ridge Runner uit deze lijn kwamen achter met de Shimano U-II-brake van de Deore XT M732 serie uit 1987, en die U-brake en het frame zijn de enige twee dingen aan de fiets die nog origineel zijn.

Nu en toen:
signal-2025-03-19-17-46-41-365.jpg
(Zo kocht ik hem, voor €60,-, met de oorspronkelijke vaste voorvork er los bij.)

De wielen zijn 26" en de banden de Rat Trap Pass van RH. 51mm breed op velgen met 19mm inwendig. Voor is 22mm over en achter 8mm, dus 60+mm zou ook kunnen, maar dan ga je ook bredere velgen willen.
3-s schreef:
ma 23 jun, 2025 11:51

De wielen zijn 26" en de banden de Rat Trap Pass van RH. 51mm breed op velgen met 19mm inwendig. Voor is 22mm over en achter 8mm, dus 60+mm zou ook kunnen, maar dan ga je ook bredere velgen willen.

Ah, natuurlijk, 26". Ik meende een 650B conversie te zien en begreep het niet helemaal.