Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht naar Azie (China) - Forum Wereldfietser

Fietstocht naar Azie (China)

Hoi!

Ik ben Femke en ik heb al een aantal jaar het plan om naar China te fietsen, onder andere omdat mijn broer er woont. Lange tijd is het een droom geweest, maar nu ben ik echt van plan om deze te laten verwerkelijken. Ik wil deze reis vanaf april 2026 gaan maken en zou het graag samen met iemand willen doen. Ik ben dus opzoek naar iemand die deze uitdaging met mij aan zou willen gaan of een deel met me zou willen fietsen!
Ik ben 30 jaar oud en werk als basisarts. In het verleden heb ik kortere fietstochten gemaakt waarvan de langste naar de middellandse zee is geweest. Sporten is mijn hobby, kiten, fietsen, hardlopen, zeilen, ik ben voor vanalles wel te enthousiasmeren. Ik ben een doorzetter, snel tevreden en maak gemakkelijk contact met anderen.

Als je ook deze droom/ambitie neem dan contact op!

Groetjes, Femke
Ik zou me gaan voorbereiden op de route met visa.
De 'hippie trail ' is weer open maar pittig in Pakistan. De midden route, dus om de Kaspische Zee wordt weer gedaan, bovenlangs. Maar het is ook weer iemand gelukt Turkmenistan met transit visum te doorkruisen. Ook de boot over de Kaspische Zee vaart weer. Visa China erg vaag, 15 of 30 dagen en daar doe je niet veel mee in zo'n groot land. Misschien een LOI regelen bij je broer of zijn werk ?
Pier.
( reakties onwaarschijnlijk, zit voorlopig in een internet vrij land)
Ik heb je even een berichtje gestuurd!
Hoi Femke,

Ik heb hetzelfde idee maar vanaf ongeveer april 2027, naar Singapore. Dan krijg ik pensioen en hopelijk dan nog steeds gezond. Ik sprak op de wereldfietsbeurs iemand die die vrachtboot heeft genomen vanuit Azerbaijan (onder Baku) maar het lijkt me nog een heel gedoe. Die fietser vertelde dat je niet weet wanneer die boot vertrekt. Bovenlangs moet je door Rusland.

Ik zou graag op de hoogte blijven van je plannen. Ik stuur je nog wel een pb.

Groet,
Phillip