Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen Rohloff naaf - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ervaringen Rohloff naaf

Toch nog even over die scheve ketting. Inderdaad valt me op dat ik daar ook niet meer naar kijk. Je doet dat met een derailleur fiets eigenlijk automatisch (ik wel tenminste) . Mijn avaghon met rohloffnaaf (bij recycle in Wageningen gekocht) is gewoon een verlengde van mijn lijf geworden.

Wel zou ik nog eens goed willen weten hoe ik bij kabelbreuk die rohloffkabel het snelst kan vervangen. De (engelse) rohloff gebruiksaanwijzing is voor mij niet echt duidelijk. Maar ja ik ben ook niet echt technisch.

Rob
De naaf zelf is OK. Maar ik had al na 4400 km kosten(+500 €) aan het electronisch Rolhof schakelkastje achteraan. En op forums blek ik niet de enige. Rohlof komt niet tussen omdat garantie(2j) net overschreden is en het een electronisch onderdeel betreft(handmatig kun je hem ook niet kopen!). Slechte reclame mi !!!
20 jaar bump :)
Elektrisch en fietsen gaat ook gewoon niet samen, daar was 20 jaar geleden iedereen het hier nog over eens :wink:
Elektrisch ondersteund fietsen is ideaal voor mensen met een fysieke beperking, forenzen die lange afstanden moeten afleggen en voor alle anderen die niet bezweet ergens willen aankomen. Is dit zo ongeveer de consensus?
stelvio73 schreef:
di 17 jun, 2025 16:13
Elektrisch ondersteund fietsen is ideaal voor mensen met een fysieke beperking, forenzen die lange afstanden moeten afleggen en voor alle anderen die niet bezweet ergens willen aankomen. Is dit zo ongeveer de consensus?
Wij zijn allemaal zowel fysiek als mentaal beperkt. Elektrisch ondersteund fietsen lijkt mij vooral ideaal voor mensen die graag elektrisch ondersteund fietsen, maar daarover hoeven we het niet eens te worden. :)
Het onderdeel is gewoon bij jouw dealer los te bestellen. En onze ervaringen met e14 zijn erg positief. Als heeft de normale mechanische draaischakelaar de voorkeur. Maar zeker voor mensen met artrose is de E14 erg handig.
In de andere post zag ik dat de E-14 ingebouwd zit in een dure Riese&Mülller (dus een e-bike).

Misschien een domme vraag hoor, maar als je in meer dan twee jaar maar 4400 km fietst, heeft de fiets dan niet misschien vaak te lang stilgestaan en heeft dat tot een probleem geleid?