Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1874 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37572 berichten
Inderdaad, plaatje van de kerk in Bathmen. Was ook te vinden via het kunstwerk daarvoor wat Rollende paarden moet uitbeelden. Molen de Leeuw is zeker ook bekend maar staat stukje buiten het dorp.
Martin mag weer plaatje uitzoeken
Dank je wel. Met "Boroboedoer" van daarnet bedoelde ik een kleine replica ervan, die tijdens de Pasar Malam in Groningen stond. M'n vrouw is namelijk geboren in Nederlands-Indië en voor de gezelligheid gingen wij daar de oosterse sferen opsnuiven.

Hier is de volgende:
DSCF2123-bew.jpg
Het is te vinden in
fryske-gevelflagge.png
volgens mij is iedereen op fietsvakantie want zie nog geen reacties. Ik heb deze ook nog niet gevonden. heb lijst met kerken in Friesland doorgespit: staan foto's van 385 kerken op maar geen een gevonden die hier echt op lijkt. Kerk op plaatje heeft toch wel beetje herkenbare toren met klok bovenin de witte galmgaten en daarboven nog die torentjes.
De plaatsnaam begint met een R.
Duurt me nu te lang, het antwoord is [b]Reduzum[/b].

Vandaag baal ik als een stekker. Wou vanmorgen een fietstocht maken naar Leeuwarden en dan per trein terug, de Arriva doet niet mee aan de NS-staking. Route via Lauwersoog, Holwerd en Stiens. Maar bij Hornhuizen was er op naafhoogte een draad diagonaal over het fietspad gespannen.
[attachment=0]Draad over pad.jpg[/attachment]
Natuurlijk niet gezien, ik keek naar een camper die voor me op een dijk reed. Ik maakte daarbij een behoorlijke smak, nadat de linker trapper zich aan de draad haakte. Lag ik minuten op de grond, rechterhand bebloed. Met moeite terug naar huis gekomen. M'n vrouw belde, nadat ik de locatie had opgeschreven, boos de politie op, die stuurde iemand erheen en constateerde inderdaad ter plekke de draad.
Van pijn en schrik ik natuurlijk moe op bank gelegen. Voor hetzelfde geld had ik m'n bekken zeker kunnen breken en dat op vrijdag de 13e!
Zoek maar uit wie het volgende plaatje gaat plaatsen.

Bijlagen

https://www.gelderlander.nl/oost-gelre/ ... archbox%2F

Daar ook al op dezelfde vrijdag de 13e....
Nou dat verwacht je ook niet, zo'n draad. Een goed herstel gewenst.
Viel wel reuze mee, vandaag op de molen gedraaid. Twee blauwe plekken en een pleister houden een molenaar niet tegen. Maar om 12.30 uur molen meteen gestopt, de wieken zitten niet goed vast in de gietijzeren as. Molenmaker verwittigd. Nu weer thuis.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 13 jun, 2025 09:16
Maar bij Hornhuizen was er op naafhoogte een draad diagonaal over het fietspad gespannen.
Even offtopic: Bijzondere ervaring. Maar als ik het plaatje zie vraag ik me af of dit wel een regulier fietspad/wandelpad is. Lijkt op een toegangspad (verhard) tot agrarisch gebied (eerst verhard, daarna onverhard) , waar een gebruiker (eigenaar, pachter) een dubbele schrikdraad gezet heeft tegen schapen of zo. Inderdaad beetje onhandig die kortsluiting vanaf afrastering naar hek. Had hij/zij wellicht even een bordje of andere markering aan moeten brengen aan de draden boven het pad. Is het wel normaal toegankelijk vraag ik me ook even af.
Ben wel even benieuwd welk pad (track) dit is. @Martin heb je een link vanuit openstreetmap. Ben even benieuwd hoe dit getagd is.

Die constatering op de molen is vervelend. Ik was verleden jaar weer even op de molen waar ik vroeger 10 jaar gedraaid had. Daar waren scheuren ontdekt in de gietijzeren wieken en dus ook stopgezet. Alles is vervangen nu, maar wel 1 jaar stilstand.
https://maps.app.goo.gl/GZkoydm9Jfq5KBQs6?g_st=ac

Het was hier, bij die "uitnodigende" bordjes en de blauw-wit-paarse paal met nummers. Dacht ik, daar naar toe om langs de zeedijk naar Lauwersoog fietsen. Aan het eind ervan een metalen hek (staat op foto die ik al heb geplaatst) dat open stond. Ervoor de vermaledijde draad.
Is verdorie toch geen verboden toegangsweg.
Goed te horen Martin dat het uiteindelijk nog wel meevalt. Maar wel vervelend dat dit kon gebeuren.
Ik kom nog even terug op jouw laatste raadplaatje. Heb nog even teruggezocht in lijst kerken Friesland en daar staat ie wel in, maar helaas net niet foto van de torenspits. vandaar dat ik m niet vond in die lijst.
Om dan toch verder te gaan, alhoewel er volgens mij minder belangstelling is, toch een nieuw plaatje. Denk wel een makkelijke
raadplaatje 158.jpg
De Kroezeboom?
Helaas Poppink, het is niet bij de Kroezeboom. Maar je bent wel aardig in de buurt.
WillyW, hier het complete beeld van de kerk in Reduzum voor de duidelijkheid.
DSCF2121.JPG
Op jouw raad plaatje staat De Steeg erop gekerfd en is niet geblurd. Staat aan de Bentertsteeg bij Rossum. Met het jaartal 1994 op de hoekstijlen nog recent gebouwd.
https://www.google.com/maps/place/Rossu ... FQAw%3D%3D
Duidelijk wat kleiner dan die bij de oeroud uitziende Kroezeboom.
Jij hebt de beurt weer terug Martin.

was ook niet al te moeilijk, zoeken naar Mariakapel Twente gaf ook wel de oplossing.
Hier is de volgende:
DSC08794.JPG
20250615_134846.jpg
Vandaag auto gepakt om een duidelijke foto te nemen van het weggetje met de bordjes boven Hornhuizen. Het is aan de andere kant van dat weggetje waar de draad lag. Ga voorlopig niet fietsen tot mijn vakantie binnenkort, anders annuleren als ik toch gewond zou raken..
Ik moest even denken.
Oldenzaal.
https://maps.app.goo.gl/Kb4uWpSaAY5NNHDRA?g_st=ac
Klopt, dit is het laatste raad plaatje uit m´n Twentse fietstocht. Zal later nieuwe moeten maken.
De volgende is voor jou.