Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend voor berggeiten 2025 7-10 juni - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend voor berggeiten 2025 7-10 juni

Na een nacht met forse buien wilde ik het zekere voor het onzekere nemen en zodra het droog was de tent ingepakt en vertrokken. Dag Twee begon meteen serieus. Korte steile klimmen volgden elkaar snel op en we werden snel lekker warm. De Duitse boswachters en boeren hadden de kaart niet aangepast na hun boswerkzaamheden en we moesten een paar keer alternatieven verzinnen. Dit bleef de rest doorgaan, enorm mooie stukken werden afgewisseld met blokkades. Allemaal niet erg en iedereen was op tijd bij de camping in Ems.

Afbeelding
Weg is weg

Afbeelding
Nog meer omwegen

Afbeelding
Gelukkig konden we er met de fiets langs

Afbeelding
IJsje in Montauber

Afbeelding
Camping in Ems
Dag 3.
Kastelen en Spoorlijnen. Op tijd weg want er was een pont over de Rijn die maar éen per uur zou gaan. Het klimmen was meteen serieus lang maar de benen voelden goed en met minieme hulp van de motor kwam ik telkens soepel boven. Wat is het toch heerlijk om na twee dagen regen in een vreedzaam ochtendzonnetje door een dal heuvelop te slingeren.

Toch te vroeg bij de pont en heerlijk gekletst met een groep Belgen die op weg waren naar Oostenrijk en die dag nog 150km moesten doen. :). Na oversteek van de Moezel bij Alken ben ik niet meteen bij Lof de heuvel opgegaan maar ik ben omde hoek bij Hatzenport een enorm fraai dal ingegaan en daar omhoog geklommen langs honderden jaren oude watermolens. Bij Munstermaifeld de route weer opgepikt.

De hele groep was verdeeld in twee- en drietallen en je kwam elkaar telkens weer tegen na een ijsje, koffie of supermakt bezoek. Erg gezellig.

Aan het eind van de dag zag ik voor me een zeer energieke "Rode" Jan fietsen. Hij nam elke dag de korte versie maar als je zag hoe hij de heuvels aanviel....BAM. Bijtrappend naar beneden scheurden we met ruim 50kmh naar de laatste camping.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De laatste dag was de wind ons niet gunstig gezind maar iedereen was nu gewend aan het dagritme en we hobbelden rustig en gestaag terug naar de Camping in Landgraaf. De afsnijders waren nu wel erg "optimistisch" en velen kozen om er omheen te rijden. Na uitgebreide koffiestop bij de Edeka (altijd goed) kwamen we weer terug in de Eifel. In de appgroep had iemand al aangegeven dat er een fraaie Jugenstil Waterkracht centrale te zien was en aangezien ik sowieso zonde vond om het fietspad langs de Rursee over te slaan heb ik daar een korte omweg gemaakt.

Na de lunch kwamen we weer snel samen en met zijn zessen deden we Urban Cross door Stolberg en andere Duitse plaatsjes. We waren niet meer te stoppen, bergaf, we roken de stal. Iets na vijven terug in Landgraaf. Snel douchen en de fiets de auto in.

Het was een toptocht Bert, bedankt voor het organiseren. Aan alle deelnemers: bedankt voor de gezeligheid en het meefietsen.

Afbeelding
Racefiets, Mountainbike...alles was mee.

Afbeelding
De afsnijder van de dag.

Afbeelding
Zelfs de rotondekunst was de moiete waard....

Afbeelding
Jugendstil Waterkrachtcentrale

Afbeelding
Fietspad langs de Ruhrsee

Afbeelding
Laatste stuk off-road

Afbeelding
Toptocht